פורים

חשוב: במה צריך להתחזק בפורים? זו תשובתם של גדולי הדור

גדולי הדור, מרן הרב אדלשטיין ומרן הרב קנייבסקי, קוראים לציבור להתחזק בפורים בשתי נקודות חשובות, וכותבים כי המתחזק בהן בפורים - "בזה זוכה להצלחה בתורה כל השנה כולה" ו"נוטל שכר כולם"

(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

גדולי הדור, מרן הרב קנייבסקי ומרן הרב גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז' ונשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה, קוראים לציבור להתחזק ולשים דגש בימי הפורים בשני עניינים. האחד – חיזוק בלימוד התורה בימי פורים, והשני – להרבות באהבה ואחווה ובהנהגה של בין אדם לחברו.

במכתבו של מרן הרב גרשון אדלשטיין אדלשטיין, נכתב: "לאחי ורעי בני התורה וכל אחינו בני ישראל, ברוכים תהיו. בימי מרדכי ואסתר נעשו ניסים לישראל, ועל זה קבעו לדורות את דיני הפורים, למשתה ושמחה, ושאר מצוות היום.

"ימי הפורים הם זמן הראוי לחיזוק בעסק התורה, וכבר אמרו חז"ל (מגילה, דף ט"ז, עמ' ב) 'ליהודים היתה אורה... אורה זו תורה', והיום הזה מסוגל לזכות לעסק התורה באהבה, כמו שהיה בימים ההם. זכינו ברוך השם בשנים האחרונות, שבהרבה מקומות של תורה נוהגים בימי הפורים כדת של תורה, ומרבים בעסק התורה. מהם יראו וכן יעשו, ואשרי חלקם של כל המתחזקים בזה, שבזה זוכים להצלחה בתורה כל השנה כולה.

"עוד צריך לדעת, כי ימי הפורים נתקנו להרבות אהבה ואחווה, ומשלוח מנות איש לרעהו. על כן יש להיזהר בימים אלו ביותר בהנהגה שבין אדם לחברו, וחלילה, לא לגרום חלישות הדעת למישהו. וכבר היו מעשים ידועים, שאלו שלא נזהרו בזה, נענשו אחר כך בעונשים גדולים מאוד. יהי רצון שבזכות למוד התורה, וההנהגה במידות טובות, בימים מסוגלים אלו, נזכה אנחנו וכל בית ישראל, לישועות ונחמות, כמו שזכו אבותינו בימים ההם בזמן הזה", מסכם הרב.

מרן שר התורה הרב חיים קנייבסקי הוסיף על דבריו, וציין כי דווקא בפורים יש רפיון בלימוד התורה, ואלו הזוכים בזמנים אלו של רפיון לעסוק בתורה זוכים לשכר כולם, והנה לשונו: "גם אני מצטרף וכבר אמרו חכמנו ז"ל בירושלמי סוף מסכת ברכות 'אם ראית את הבריות שנתייאשו ידיהן מן התורה – מאד עמוד והתחזק בה ואתה נוטל שכר כולם'. בזמני רפיון יכולים לזכות הרבה".

תגיות:פוריםגדולי ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה