חדשות בארץ

"מדינה בהתאבדות": תגובות סוערות בימין על מתווה קליטת הפליטים

בימין תוקפים את החלטתה של שרת הפנים איילת שקד לשנות את מדיניות קליטת הפליטים מאוקראינה: "המדינה הזו הוקמה כדי להיות מקלט לעם היהודי"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעקבות השינוי הדרמטי במדיניות קליטת הפליטים מאוקראינה, שתאפשר את קליטתם של עשרות אלפי פליטים לא יהודיים, שפי פז, ממובילי המאבק נגד הגירה בלתי חוקית, אומרת בראיון ל'ערוץ 7': "סיפור האוקראינים מעט שונה מסיפור האריתראים, כי הם אולי פחות יפריעו פיזית לאנשים שהם ישתכנו ביניהם. הם נוחים יותר, חילוניים, לבנים, מזרח אירופאים, החלום של השמאל הישראלי. הבעיה היא לא זו, אלא הבעיה היא שאנחנו מדינה בהתאבדות.

"המדינה הזו הוקמה כדי להיות מקלט לעם היהודי. אמרנו שאנחנו מוכנים לקלוט כל זכאי חוק שבות, למרות שידוע לנו שלפחות חמישים אחוז הם לא יהודים מלאים, אבל גם זה לא מספק אותם.

"מתנהל כאן קמפיין עם שלטי חוצות מפיהם של מי שהיהדות מהם והלאה. אלו אותם אנשים שמנהלים את הקמפיין לאפשר חמץ בפסח, הקמפיין נגד הדתה ונגד החרדים. לא מעניינים אותם הפליטים, אלא לפגע כל פעם בזהות היהודית ולערער אותה. אני מבינה למה השמאל עושה את זה, כי זו תפיסת עולמם. הם לא רוצים מדינה יהודית, הם רוצים את מדינת ישראל אבל לא כמדינה יהודית.

"כל אירופה פתוחה בפניהם, למה הצורך להביא אותם לכאן? תעזרו להם שם. למה יש להם את התאווה לקעקע את המדינה היהודית? מדינת ישראל במדרון תלול בדרך להתאבדות. אולי תישאר מדינה אבל חלום המדינה היהודית הולך", אומרת פז.

העיתונאי שמעון ריקלין כתב לאלו הדורשים לאפשר קליטת פליטים פתוחה: "עוד מעט מגיע פסח. וכל אלו שדיברו בשם היהדות בעד קליטת פליטים, ישתקו וישכחו מה אותה יהדות אומרת על חמץ בפרהסיה".

תגיות:אוקראינהפליטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה