חדשות בעולם

היהודים שנמלטו מאוקראינה: "יכולנו להיהרג בדרך לפחות 50 פעם"

אחרי 40 שעות בדרכים הגיעה קבוצה גדולה של יהודים שנמלטו מאומן – להונגריה. "נס שאנחנו חיים", אומר ראש הקבוצה, הרב פרץ קראהן

  • י"ב אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קבוצה גדולה של יהודים המתגוררים באומן נמלטה בשבוע שעבר מהמדינה המופגזת ללא הרף. הרב פרץ קראהן, ראש הקבוצה, סיפר על הדרך הארוכה שעברו מאומן לגבול הונגריה. "40 שעות בדרכים עד שהגענו להונגריה", הוא מספר. "אנחנו היינו יכולים להיהרג בדרך לפחות חמישים פעם, כל חצי שעה נעצרנו בדרך למחסום של רוצחים, בזכות התפילות שלכם, אחים ואחיות, אנחנו וכל אלה שעדיין בדרכים, חיים!".

הרב קראהן מציין שחלק מחברי הקהילה נשאר באומן. "כולנו יודעים את המצב, כולנו שמענו את הזוועות", הוא אומר בכאב.

בתוך כך, הבוקר הודיעו ראשי הממשלה של צ'כיה, פולין וסלובניה כי יגיעו היום לקייב להיפגש עם הנשיא זלנסקי, כנציגיו ושליחיו של האיחוד האירופי. "מטרת הביקור היא להדגיש את התמיכה חסרת הפשרות של האיחוד בריבונותה ובעצמאותה של אוקראינה, וכן להציג חבילת סיוע נרחבת לאוקראינה ולאוקראינים", מסר ראש הממשלה הצ'כי. מדובר בצעד של הזדהות שכמותו לא נרשם מאז תחילת המלחמה.

הבוקר פרסם נשיא אוקראינה זלנסקי סרטון, ובו הוא קורא לחיילי רוסיה להניח את נשקים. "למה לכם למות?", פתח את דבריו. "לא תשיגו כלום מאוקראינה. אתם אולי תיקחו חיים. אבל גם אתם תמותו, למה לכם לעשות זאת? בשם העם האוקראיני אני אומר לכם – אנחנו נותנים לכם הזדמנות לחיות. אם תיכנעו לכוחותינו, נתייחס אליכם כפי שיש להתייחס לבני אדם: בכבוד. הדרך שבה לא התייחסו אליכם בצבא שלכם. הדרך שבה הצבא שלכם לא מתייחס לאנשים. תבחרו".

תגיות:אוקראינהפליטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה