חדשות בעולם

גורם רוסי מודה לראשונה: "זה לא הולך מהר כמו שתכננו"

רוסיה מכחישה שפנתה לסין בבקשת עזרה בכלי נשק, וראש המשמר הלאומי הרוסי מודה שאכן יש עיכובים בלחימה. בינתיים באוקראינה שוב מקשיחים עמדות, ומציגים עדויות של השבויים הרוסיים שאומרים: "סליחה, שיקרו לנו"

  • י"א אדר ב' התשפ"ב
ׁ(צילום: shutterstock)ׁ(צילום: shutterstock)
אא

גורם רוסי בכיר מודה לראשונה כי קצב ההתקדמות של ארצו במלחמה באוקראינה אינו כפי שציפו. ויקטור זולוטוב, ראש המשמר הלאומי ומי שהיה אחראי בעבר על בטחונו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, טען היום (שני) כי ההתקדמות האיטית של צבא רוסיה נובעת מכוחות ימין קיצוני אוקראיניים שמסתתרים מאחורי אזרחים. "לא הכול הלך מהר כמו שהיינו רוצים", הודה, "אבל אנו צועדים לעבר המטרה שלנו צעד אחר צעד וננצח".

בתוך כך, הקרמלין הכחיש דיווחים של גורמים בארצות הברית לפיהם רוסיה פנתה לסין בבקשה לעזרה בציוד צבאי. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב מסר בתגובה: "יש לנו מספיק משאבים לפעילות הצבאית באוקראינה".

פסקוב התייחס גם לדיווחים נוספים במערב, לפיהם פוטין "לא שמח" מתוצאות הלחימה עד כה, וביקש להדגיש שתוכניותיה המבצעיות של רוסיה היו מלכתחילה להימנע מפגיעה באזרחים ככל האפשר, מה שמסביר לדבריו את ההתקדמות האיטית. "כבר בתחילת המבצע פוטין ביקש ממשרד ההגנה להימנע מהסתערות על מרכזי אוכלוסייה גדולים", אמר.

על אף זאת, הוסיף הדובר כי "משרד ההגנה של הפדרציה הרוסית לא שולל את האפשרות להשתלט באופן מלא על מרכזי אוכלוסייה גדולים, תוך הבטחת הבטיחות המרבית של האוכלוסייה האזרחית. כל התוכניות של רוסיה באוקראינה יתגשמו במלואן".

על רקע ההצהרות הללו, נערך היום סבב נוסף של המשא ומתן בין רוסיה לאוקראינה, הפעם בזום, וגם הוא הסתיים ללא הישגים משמעותיים. טרם תחילת השיחות הבהיר הנציג האוקראיני כי הפעם הן יהיו קשות יותר, וכי ארצו לא תוותר ותדרוש נסיגה מלאה של הכוחות הרוסיים משטחה.

בסיום השיחות, האוקראינים הציגו שוב מול כלי התקשורת המקומיים מספר שבויים רוסיים שנמצאים בידם, ואלה סיפקו עדות מפורטת על הנסיבות שהובילו ליציאתם לקרב.

שבוי אחד סיפר: "אני רוצה לספר את כל האמת. אני אלכסנדר מרוזנוב, יליד שנת 2000, תושב מוסקבה. אמרו לנו שזה רק אימון בשטח רוסיה ושיקרו לנו. נותנים לנו (בשבי) אוכל, נותנים לנו מים ויש לנו איפה לישון. בשדה הקרב קיבלנו אוכל יבש ופג תוקף".

הוא הוסיף ואמר: "האוקראינים הם אנשים חזקים, הם הצליחו לגרום לנו לאבד ציוד רב. אנשים מתים, ילדים זקנים ונשים מתים בשביל כלום, בגלל פוטין שממשיך לשקר. אנחנו רק רוצים לחזור הביתה! הכריחו אותנו להגיע לאוקראינה. אני רוצה להתנצל בפני כל האוקראינים מעל במה זו. אני רוצה לחזור הביתה. אני מתבייש ומאוד מתנצל. בבקשה תסלחו לי".

שבוי נוסף סיפר דברים דומים: "למרות שבגללנו האנשים פה צריכים להתחבא במקלטים, הם מתייחסים אלינו יפה. אני רוצה להעביר מסר להורים ברוסיה - אל תשלחו את הילדים שלכם לצבא. קורים פה דברים נוראיים. החברים שלנו מתים. הילדים שלכם מתים פה".

"אין שום היגיון בכלל למלחמה הזו ואני מבין למה אוקראינה נלחמת", הוסיף השבוי. "עשינו צעד פשיסטי, פלשנו למדינה שלהם". בסיום דבריו פנה לנשיא רוסיה: "משמאלי יש חמישה חברים שלי, שלחמו ועשו פשעים בגלל השקרים שלך. אני בטוח שאף אחד מהם לא רצה לבוא לפה לירות. אתם פשוט הבאתם אותנו לפה, אתם טועים. אתם אשמים בזה. אני מתחנן, תפסיקו את זה".

תגיות:רוסיהשבוייםאוקראינהסין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה