חדשות בעולם

סמוך לקייב: עיתונאי אמריקני נהרג מירי כוחות רוסיים

העיתונאי האמריקני ברנט רנו, שעבד בעבר בניו-יורק טיימס, נהרג כתוצאה מאש של כוחות רוסיים. עיתונאי נוסף שנפגע מהירי פונה לקבלת טיפול רפואי: "עברנו נקודת מעבר והם התחילו לירות עלינו"

  • י' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עיתונאי אמריקני נהרג מאש של כוחות רוסיים - כך מדווחת היום (ראשון) סוכנות הידיעות רויטרס. העיתונאי והצלם ברנט רנו, בן 51, נורה למוות כתוצאה מירי רוסי סמוך לעיר אירפין, הקרובה לקייב. עיתונאי נוסף שהיה איתו נפצע גם הוא כתוצאה מהירי, ופונה לבית החולים לצורך קבלת טיפול רפואי.

מעדותו של העיתונאי הפצוע, רנו והוא שהו ברכבם וחצו מחסום מסוים בגשר אירפין, מה שגרם לכוחות הרוסיים לפתוח לעברם באש.

"חצינו את הגשר הראשון באירפין, תיכננו לצלם עוד פליטים. נסענו במכונית, מישהו הציע לקחת אותנו", הוא סיפר. "עברנו איזו נקודת מעבר והם התחילו לירות עלינו. הנהג ניסה לסובב את הרכב, אבל הם המשיכו לירות".

העיתונאי שנהרג יצר בשנים האחרונות סדרות וסרטים שונים, בהם הביא סיפורים מאזורי המלחמה, בין היתר מעיראק, אפגניסטן, מקסיקו, מצרים ולוב. סרטיו היו מועמדים לפרסים נחשבים וזכו לביקורות במגזינים מוכרים. במהלך שנות עבודתו כעיתונאי, הוא אף עבד עבור המגזין הידוע "ניו-יורק טיימס".

ראש המשטרה של קייב, אנדריי נייביטוב, שעדכן על האירוע, יצא נגד התנהלות הכוחות הרוסיים: "הכובשים הורגים באופן שיטתי וציני אפילו עיתונאים מכלי תקשורת בין-לאומיים, שמשתדלים להראות את האמת על חוסר התקנה של הכוחות הרוסיים. היום באירפין הוציאו להורג בירי כתב".

תגיות:רוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה