חדשות בעולם

הערכה במערב: פוטין סובל ממחלה נוירולוגית ונוטל סטרואידים

מומחי מודיעין, שבחנו את התנהגותו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשנים האחרונות, תולים את התנהלותו ה"לא יציבה" לדבריהם במחלה ממנה לטענתם הוא כנראה סובל ושמשפיעה על קבלת ההחלטות שלו

  • י' אדר ב' התשפ"ב
פוטין (צילום: shutterstock)פוטין (צילום: shutterstock)
אא

"מה מתחולל במוחו של פוטין" - זאת השאלה שמעסיקה בשבועות האחרונים אנשי מקצוע רבים בתחום רפואת הנפש. אלו ניסו, כל אחד בדרכו, להסביר מה למעשה הוביל לפריצת המלחמה בין רוסיה לאוקראינה.

הדיילי מייל הבריטי עסק היום (ראשון) בסוגיה בהרחבה, והביא גורמי מודיעין במערב שטוענים כי ההתנהלות ה"לא יציבה" של פוטין בתקופה האחרונה קשורה למצבו הרפואי, שמשפיע לדבריהם על תהליך קבלת ההחלטות שלו.

אנשי המודיעין שהתראיינו לכתבה מספרים שעקבו אחר מצבו של פוטין בשנים האחרונות, וכי הם מזהים אצלו שינוי משמעותי. "חל שינוי ברור בקבלת ההחלטות שלו בחמש השנים האחרונות. בסביבה הקרובה שלו הבחינו בשינוי בדרך ובבהירות החשיבה שלו, ובאופן בו הוא תופס את העולם סביבו", הם אומרים.

לפי מה שהוגדר בכתבה "מידע מודיעיני אמין ויוצא דופן", פוטין סובל מקשיים פיזיים שמובילים גם להידרדרות במצבו הפסיכולוגי. ההערכה של הגורמים היא שפוטין סובל ממחלה נוירולוגית, כדוגמת פרקינסון, דמנציה או אפילו סרטן, וכי הטיפול הרפואי שהוא מקבל בעקבות כך פוגע ביכולותיו הקוגניטיביות.

גורמי המודיעין המצוטטים בכתבה מסבירים כי הם נסמכים בדבריהם על השינויים שחלו בגופו של פוטין בשנים האחרונות. בין היתר הם זיהו נפיחות רבה יותר באזור הצוואר והפנים שלו, מה שעשוי להעיד על שימוש ממושך בסטרואידים לחיזוק הגוף. הם ציינו בדבריהם גם את החלטתו לבודד את עצמו בשנים האחרונות, צעד שעשוי להעיד על חשש מהידבקות.

ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור שבחנה את התמונות של הנשיא הרוסי, העריכה בשיחה עם N12 כי "המראה התפוח המאפיין את פניו בימים אלה אופייני לאנשים שנוטלים סטרואידים. אין דרך לדעת אם השינוי הזה הוא בגלל סטרואידים או הזרקות. לנטילת סטרואידים בגילו הנוכחי יש הרבה תופעות לוואי, ולא בטוח שהוא מוכן לסכן את עצמו. הרבה יותר סביר שמדובר בהזרקות".

תגיות:רוסיהאוקראינהולדימיר פוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה