חדשות בארץ

לשכת בנט תדרכה עיתונאים בשבת – באופוזיציה תקפו: "השבת תתבע את עלבונה"

אחרי שבשבוע שעבר טס ראש הממשלה נפתלי בנט לרוסיה במהלך השבת, חיללו אנשי לשכתו גם את השבת האחרונה כשערכו תדרוכים לעיתונאים. באופוזיציה מתחו ביקורת חריפה על בנט

  • י' אדר ב' התשפ"ב
בנט (צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL)בנט (צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL)
אא

לשכת ראש הממשלה נפתלי בנט תדרכה עיתונאים במהלך השבת, בנוגע לשיחות של בנט עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. לפי דיווחי כתבים זרים, מלשכת רה"מ פנו אליהם במהלך השבת כדי להכחיש דיווחים, לפיהם בנט הציע לזלנסקי להיכנע לדרישות של רוסיה ולהתקפל.

זו לא הפעם הראשונה בה בלשכת בנט – ראש הממשלה הדתי הראשון בישראל – מחללים את השבת. בשבת שעברה היה זה בנט שטס לרוסיה במהלך השבת כדי לפגוש את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. כאמור, אתמול תדרכו אנשי צוותו כתבים זרים, בעקבות פרסומים בעולם של ידיעות לפיהן בנט קרא לזלנסקי ולאוקראינה להיכנע בפני רוסיה. שר  ההגנה האוקראיני הגיב לדיווחים אלה ותקף: "עמדת ישראל במלחמה תפגע באמון בין שתי המדינות – ננצח איתכם או בלעדיכם".

באופוזיציה תקפו את גישתו של ראש הממשלה בעניין השבת. בש"ס אמרו כי "הקלות הבלתי נסבלת של בנט להפוך את יום השבת ליום חולין, והכל בשביל תדרוך תקשורתי שיכול להמתין כמה שעות, ראויה לכל גינוי והוקעה. השבת תתבע את עלבונה! בושה וחרפה".

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, אמר לרדיו "קול ברמה" כי אינו בקי בפרטים, אך מתח ביקורת חריפה על ההתנהלות הכללית של בנט בנושא השבת: "אין לי מידע מטבע הדברים. יכול לקום מישהו מלשכתו ולהגיד שהיה 'פיקוח נפש' כזה או אחר, ואנחנו לא יכולים לסתור את זה. לפי דעתי הוא לא שאל אף רב, אחרת אני מתאר לעצמי שהוא היה אומר, לכן אני מטיל ספק גדול בדתיות שלו. אנחנו לא נכנסנו לזה יותר מדי, על אף שהיה הרבה מה לומר, אבל תמיד יכולים לומר 'פיקוח נפש' ואנחנו לא רוצים להתבטא כשאנחנו לא בטוחים. אין לי כלים כדי לוודא את זה. אבל הערך שלו עם נושא השבת הוא לא גבוה".

גם מפלגת נעם יצאה נגד ראש הממשלה: "היום הקדוש ביותר לעם היהודי הפך לעוד יום חול במדינת ישראל בראשות נפתלי בנט, וזאת רק בשביל תדרוכים תקשורתיים בהם אין שום צורך. עם ישראל, שברובו מכבד את השבת, דורש ומצפה ממנהיגיו להימנע מחילול יום זה, וראוי שכך ינהגו שרי הממשלה במדינה היהודית היחידה בעולם".

תגיות:חילול שבתנפתלי בנטאוקראינהוולודימיר זלנסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה