פורים

עת רצון: 5 ציטוטים מדהימים על כח התפילה בפורים

פורים הוא עת רצון לקיבול התפילות, ולכן כדאי להקדיש זמן בתוך כל שאר מצוות היום לקריאת פרקי תהילים, ולבקש על צורכנו מתוך הישענות מוחלטת על רחמי שמים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בימי אחשוורוש כאשר נגזרה גזרת כליה על העם היהודי, אסתר המלכה ביקשה שהעם יצום ויתפלל שלושה ימים. וזאת משום שידעה את מסוגלות כח התפילה לפעול, והנה לשונו של המהר"ל: "כי אסתר ידעה בבירור הגמור כי צרה זאת אין לה רפואה כי אם על ידי תפילה... וידעה כמה גדול כח המן שאין רפואה לצרה רק כי אם על ידי השם יתברך בעצמו...ולפיכךאיןמועיללזהאלא– התפילה,כיהתפילהגוברעלכחהמן" (הספר 'אור חדש', פרק ה).

מאז, ביום זה של פורים יש כוח גדול לתפילה לפעול. הנה כמה ציטוטים על חשיבות התפילה ביום פורים, בו ניתן לזכות לישועות.

1. לזכות למשאלות הלב. "פורים הוא זמן רצון לכל, וכלאחדיכוללפעולאצלהשםיתברך שימלאמשאלותלבולטובה. והלכה מפורשת בשולחן ערוך - אין מדקדקין במעות פורים, וכל מי שפושט יד נותנין לו" (רבי  יצחק מאיר אלתר, האדמו"ר הראשון של חסידות גור, בספרו 'חידושי הרי"ם', על פורים)

2. התפילה מתקבלת. "הקב"ה מאיר לנו מאותו האור שהיה אז בפורים, וכלאשריבקשוישראלמה' יתברך תתקבלתפילתם" (רבי יחזקאל שרגא הלברשטאם משינובה, מחשובי האדמו"רים בחסידות צאנז, בספרו 'דברי יחזקאל', על ענייני פורים)

3. יום של עת רצון. "מקובל מגדולי צדיקים, סגולה בפורים להשכים בבוקר ולהרבות בתפילה ובבקשה לפני השם יתברך על כל דבר, הן על בני חיי ומזוני והן על שאר דברים, ועל כל קרוביו ועל כל עם ישראל. וכעיןיוםהכיפורים,שהואיוםתפילה- כךפורים הואיוםרצוןמאד, וכל העולמות המה בשמחה וברצון. ורמזו זאת ממה שכתוב במגילת אסתר "והימים האלה נזכרים ונעשים בכל דור ודור", כלומר בכל דור ודור ביום הזה נזכרין ונעשים, ומהשישאליתמלאמבוקשו" (ספר 'סגולות ישראל', מערכה פ', אות ד')

4. כעין יום הכיפורים."יש נוהגין לומר כל ספר התהילים בהשכמת הבוקר בפורים. וזהוכיהואעתרצון כעיןיום הכיפורים. ולפחות לגמור תהילים של אותו יום, וכמו שהביא בספר הקדמון 'נוהג כצאן יוסף' (פרנקפורט תע"ח) וזה לשונו: "בשחרית הולכים לבית הכנסת קצת קודם שיאיר היום 'כדי שיסיימו תהילים של אותו יום עד הנץ החמה ויתפללו") הגר"ח קרלנשטיין זצ"ל בקונטרס בענייני הפורים (

5. על ידי תפילה אפשר להשיג הכול ביום זה."התפילה של פורים היא כל הרתיחה, גם ברכת המזון ושאר ברכות. איןדברשאיאפשרלהשיגביוםהזה,במיוחדעל ידיתפילהביוםזהאפשרלהשיגאתהכול" (שיחות הרב שמשון דוד פינקוס זצ"ל, כרך פורים(

אז בין כל העיסוקים החשובים של מצוות היום, כדאי למצוא זמן של שקט ולנצל יום קדוש זה לאמירת פרקי תהילים, לתפילות ולבקש מהקב"ה על צורכנו, על בני משפחתנו ועל כלל עם ישראל – מתוך הישענות מוחלטת על רחמי שמים, ובטחון בקב"ה בלבד מסובב הסיבות.

תגיות:פוריםתפילהעת רצון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה