חדשות בעולם

הצבא הרוסי מתקרב לקייב; ערים רבות באוקראינה נצורות ללא מים וחשמל

רוב הכוחות הרוסיים הקרקעיים נמצאים במרחק של 25 ק"מ מקייב. העיר צ'רנייב ספגה נזק כבד, בית חולים אונקולוגי הופגז בעיר ניקולייב

  • י' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המודיעין הבריטי מעריך שרוב הכוחות הרוסיים הקרקעיים באוקראינה נמצאים כ-25 ק"מ מהבירה קייב. משרד ההגנה הבריטי ציין שפוטין הודה בגיוס של 16 אלף מתנדבים ללחימה, רובם מסוריה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פרסם הלילה (בין מוצ"ש לראשון) סרטון שבו טען כי "לכוחות הרוסיים אין את החוזק לכבוש את אוקראינה". לדבריו של זלנסקי, לפולשים הרוסיים אין את "החוזק או את הרוח לכך. יש להם רק אלימות, טרור והרבה נשק".

עוד הוסיף זלנסקי והתייחס לשיחה שקיים עם ראש הממשלה בנט. "ביקשתי סיוע בשחרור ראש העיר מליטופול החטוף ובשחרור נבחרי ציבור מקומיים נוספים". עוד הוסיף זלנסקי כי דן עם בנט ב"תוקפנות הרוסית ובסיכויים לשיחות שלום".

העיר וולנובחובה היתה מאז תחילת הפלישה הרוסית תחת מטח כבד של הפגזות, רקטות ותקיפות אוויריות, שהרסו כמעט כל בניין בעיר. "העיר לא קיימת יותר", אמר מושל מחוז דונייצק שבמזרח אוקראינה. לדבריו, העיר נהרסה לחלוטין, והקרבות שם נמשכים כדי למנוע כיתור רוסי של השטח החשוב מבחינה אסטרטגית. מושל המחוז הוסיף שרובם של תושבי העיר נמלטו מאז שהחלה הפלישה הרוסית, וכי חלק גדול מהתשתיות הושמדו..

העיר צ'רנייב שבצפון אוקראינה מתמודדת עם הפגזות והפצצות אוויריות מתמשכות, וספגה נזקים כבדים בימים האחרונים. המצב ההומניטרי בעיר הנצורה מחמיר מיום ליום. תושבי העיר אינם מקבלים אספקת גז, מים וחימום, ובקרוב ייגמר מלאי האוכל בעיר. ברוב העיר אין אור ותקשורת, והחשמל זמין באזורים בודדים בעיר בלבד.

אתמול נמשכו הקרבות בכמה אזורים ברחבי אוקראינה. הצבא הרוסי הפגיז בית חולים אונקולוגי בעיר ניקולייב שבדרום אוקראינה. "המפלצות הפגיזו את בית החולים שמספק טיפול לחולי סרטן מכל האזור. רק חלאות יכולות לתקוף את החלשים", תקף ראש בריאות הציבור בעיר.

האוקראינים מדווחים שהכוחות הרוסיים שכבשו את חרסון שבדרום אוקראינה מתכננים לביים משאל עם, כדי לעדכן שרוב האזרחים מעוניינים להיות תחת שלטון רוסיה. עיר הנמל חרסון נכבשה על ידי הרוסים, אך מידי יום מתקיימות בה הפגנות מחאה.

משרד ההגנה הרוסי מאשים את אוקראינה בכישלונות המסדרונות ההומניטריים. לדברי מוסקבה, "המצב ההומניטרי באוקראינה ממשיך להידרדר במהירות, וכי בחלק מהערים המצב הגיע ל"ממדים קטסטרופליים".

ארה"ב תעביר לאוקראינה סיוע צבאי שכולל מערכות הגנה אווירית, נשק נגד טנקים ונשק קל. סך הסיוע יעמוד על 200 מיליון דולר, והכסף ישמש לרכישת נשק ולאימון יחידות צבאיות.

רשות האוכלוסין וההגירה עדכנה ש-7,179 בני אדם הגיעו מאוקראינה מאז תחילת הפלישה הרוסית למדינה, מתוכם 221 סורבו לכניסה. מחצות הגיעו 119 בני אדם, מתוכם סורבו 2 נוסעים.

תגיות:רוסיהאוקראינהקייב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה