חדשות בעולם

שבועיים למלחמה: הרב הראשי לישראל מבקר באוקראינה, זלנסקי מבקש לדבר בכנסת

הגאון רבי דוד לאו טס לגבולות אוקראינה, יבקר את הפליטים ויעודד אותם. במקביל, שר האוצר ליברמן מסרב לממן את הקמת בית החולים הישראלי בלבוב

  • ז' אדר ב' התשפ"ב
הרב דוד לאו (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)הרב דוד לאו (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו טס אמש (רביעי) לגבולות אוקראינה. הרב הראשי, יחד עם משלחת חילוץ של איחוד הצלה, הגיע לביקור בזק בקהילה היהודית בקישינב בירת מולדובה.

את הביקור יזם הרב פנחס זלצמן, רבה של מולדובה, המנהל בשבועות האחרונים את מבצע קליטת רבבות הפליטים מאוקראינה המגיעים למולדובה.

במהלך הביקור יסיירו הרב הראשי ונציגי איחוד הצלה בקהילה היהודית במולדובה. כן יבקרו במקומות האחסון שהוענקו לפליטים מאוקראינה. הרב יעודד את משפחות הפליטים השוהים במרכזי הקליטה, ויעמוד מקרוב על היקף הפעילות האדיר והצרכים המיידיים להמשך פעילות ההצלה וקליטת עוד פליטים יהודים.

בתוך כך, למרות כוונת ישראל להקים היום בית חולים שדה בלבוב שבגבול אוקראינה-פולין, שר האוצר ליברמן מסרב לתקצב את הפרויקט.

הקמת בית החולים לפליטי אוקראינה היה מבצע צבאי מורכב שבסיומו עתיד היה לעמוד בית החולים שכולל מחלקות אשפוז לילדים ומבוגרים, תרופות, וצוות רפואי שכולל רופאים ואחיות – הכול כדי לסייע לפליטים במשבר ההומניטרי הנורא שפוקד אותם. ברגע האחרון, יממה לפני הטסת הציוד הרפואי, האוהלים והמיטות – החליט שר האוצר לטרפד את הפעילות, ולסרב לתקצב את בית החולים.

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, ביקש לנאום בפני מליאת הכנסת הישראלית. הבקשה הועברה דרך שגריר אוקראינה בישראל, שביקש מיו"ר הכנסת מיקי לוי לתאם מועד לנאום של נשיא אוקראינה. התשובה שהועברה לאוקראינים היתה שהדבר לא אפשרי מבחינה טכנית, בשל העובדה שהכנסת נמצאת בפגרה ונערכים שיפוצים במליאה.

האופציה שהוצעה לאוקראינים היתה שהנשיא זלנסקי יקיים שיחת זום עם כמה חברי כנסת, במקום לנאום במליאה. מנגד האוקראינים לא מעוניינים, בטענה שזה לא מכובד מספיק. ח"כ אלי אבידר ביקש לכנס בדחיפות את מליאת הכנסת, או לפחות את ועדת החוץ והביטחון, ולא לדחות את האוקראינים בקש. לדבריו, ישראל צריכה להתייצב בצד הנכון של ההיסטוריה, וכי הסירוב אינו הולם. "כל עיכוב של הנושא יציב אותנו בצד השלילי של ההיסטוריה ובניגוד לתמיכה הבלתי מסויגת של הציבור הישראלי בעם האוקראיני", כתב אבידר בחריפות. "אני מבקש לפעול בהקדם למימוש השיחה עוד היום". הוא הוסיף וציין כי לח"כים בישראל צריכה להינתן האפשרות להביע תמיכה בלתי מסויגת בעם האוקראיני.

יצוין כי ביום שלישי האחרון נשא זלנסקי נאום דומה בפרלמנט הבריטי ולפני כמה ימים נאם בצורה הזו בפני הפרלמנט האירופי. 

תגיות:אוקראינההרב דוד לאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה