סגולות

מצווה שמביאה איתה ברכות: סגולות נטילת ידיים לסעודה

נטילת ידיים באופן הנכון ובשפע מים – סגולה גדולה לפרנסה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יש להקדים ולהדגיש, על אף שמדורנו מתמקד בסגולות, פשוט שאין לקיים מצוות רק בגין סגולה זו או אחרת. את המצוות יש לקיים משום שכך ציוונו הבורא, אלא שלכל מצווה יש את הסגולה הנלווית לה, אותה אנו משתדלים להביא כאן מדי שבוע.

בשבוע הקודם פירטתי על השפע הנפלא הנמשך מהכנת שולחן השבת כבר בשעות הבוקר של יום השישי, ואיך ניכרת בכך מעלת כבוד שבת בהידור. כעת אגיש לפניכם סגולה נפלאה לפרנסה טובה מדברי התלמוד, והיא מצוות נטילת ידיים לסעודה, והדרך להדר בכך ולמשוך שפע נפלא לחיינו.

חז"ל דרשו בתלמוד במסכת שבת: אמר רב חסדא, אני נוטל ידי בשפע של מים, ויתנו בזכות כך שפע של טובה מן השמיים. שפע טובה לאדם ולמשפחתו על ידי נטילת ידיים בשפע של מים, כתב "הלבוש", דרשו דורשי רשומות על התיבות: "על נטילת ידיים" – ראשי תיבות ענ"י, שמצווה זו מזכה את האדם לפרנסה ולא לעניות. ועוד כתב הזוהר הקדוש בפרשת לך לך: כל הנוטל ידיו כראוי גורם לעצמו ברכות עליונות שישרו על ידיו, ועל ידי כך זוכה לעשירות.

בצוואת ר' אליעזר הגדול, מרבותיו של ר' עקיבא, כתב בזו הלשון להורקנוס בנו: "בני, היזהר בנטילת ידיים, שנטילת ידיים בכלל הדברים העומדים ברומו של עולם". מה אב יכתוב בצוואתו לבנו? ודאי מסודות חייו. וזה מה שכתב - בני היזהר בכך, שמצווה זו היא בכלל הדברים העומדים ברום עולם. וכתב בכף החיים (סימן קנ"ח אות ע"ח ואות פ') שעל ידי מצווה זו זוכה להיות עשיר, על ידי כוונה הראויה. ואם אינו מתעשר - דבר אחר מעכב זאת, אך אם אין עיכוב "צריך להתעשר מנטילת ידיו כראוי".

וכעת לסגולה הנפלאה בנטילת הידיים כראוי. טעמי הנטילה הם: משום נקיות הידיים לפני הסעודה; וסרך תרומה; וקידוש ידיו לאכילתו בשולחן שהוא כנגד הכהן העולה לעבודת המזבח, שהיה מקדש את ידיו.

יש לאחוז את הכלי של הנטילה, שצריך להיות שלם ולא פגום, בידו הימנית, ולמלא מן הברז. ויש לכוון שבמצווה זו הנני מכשיר ידי לסעודה, ולקיים מצוות עשה מדרבנן של נטילה לפני אכילה. לאחר מכן יש להעבירו ליד שמאל, וכעת לכוון את הפסוק: "מלא ידינו מברכותיך ומעושר מתנות ידיך", ולכוון ראשי תיבות "מים מים", ולשפוך בזו אחר זו ג' פעמים על יד ימין. ויש בעת זו גם לנדנד מעט את כף היד, שכולה תישטף כראוי. לאחר מכן להעביר את כלי הנטילה ליד ימין (ויש מחמירים להניחו על השיש ורק אחר כך לקחת ביד ימין), ויד ימין תשפוך את מי הנטילה על שמאל בזו אחר זו ג' פעמים. לאחר מכן יש להרים את הידיים כלפי מעלה, אך לא מעל הראש, ולשפשף את יד ימין בשמאל ג' פעמים, וכן את יד שמאל בימין ג' פעמים. ולברך מילה במילה, תיבה בתיבה, כשאצבעות הידיים עומדות כלפי מעלה, ולכוון במילים "על נטילת ידיים" ראשי תיבות עני (זו הכוונה המשפיעה). לאחר מכן לפרוש את הידיים בכוונה שהנני מקבל שפע מהשמיים, ומיד לנגב היטב היטב.

אין ספק שכל אדם, בין איש ואישה שיזכו ליטול את ידיהם בצורה זו, ימשיכו שפע לבית, וברכת הפרנסה תימצא (אלא אם כן משהו אחר מעכב). מומלץ לרכוש כלי לנטילת ידיים לכבוד שבת, מכובד יותר מאשר הנטלה הרגילה לימי החול, ובכך זוכים לכבוד שבת, ונכלל בהוצאות השבת.

תגיות:סגולותסעודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה