חדשות בארץ

פגישה היסטורית: הרצוג טס לטורקיה לפגישה עם ארדואן

לראשונה מזה 14 שנה, מנהיג ישראלי מגיע לביקור ממלכתי בארמונו של ארדואן. האם היחסים בין שתי המדינות ייכנסו לפסים חדשים?

  • ו' אדר ב' התשפ"ב
הרצוג וארדואן (צילומים: פלאש 90 / shutterstock)הרצוג וארדואן (צילומים: פלאש 90 / shutterstock)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג ימריא הבוקר (רביעי) לטורקיה, וייפגש עם הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן. מדובר בפגישה היסטורית. הפעם הקודמת בה ביקר נשיא מדינת ישראל בטורקיה היה ב-2007, ובשנים האחרונות שררה מתיחות גדולה בין שתי המדינות.

בישראל מקווים שתהיה זו פגישה שתסלול את הקרקע ליחסים תקינים בין המדינות. בין הציפיות של ישראל: החזרת שגרירים והצרת צעדי חמאס בטורקיה.

מנכ"ל בית הנשיא, אייל שוויקי, מסר: "משקעי העבר לא נעלמים מאליהם, בטח לא בזמן כל כך קצר. אנחנו מודעים היטב לכל המורכבויות והרגישויות ומגיעים לביקור הזה כשהאינטרסים של מדינת ישראל לנגד עינינו. בביקור, המתואם עם ראש הממשלה, שר החוץ והמשרדים הרלוונטיים, ידונו המנהיגים בנושאים בילטרליים שונים ובכללם היחסים בין המדינות ובפוטנציאל להגברת שיתופי הפעולה בנושאים השונים".

לכבוד ביקורו של נשיא ישראל בטורקיה יקושט ארמונו של ארדואן בדגלי ישראל. במהלך קבלת הפנים הממלכתית יישמע המנון ישראל. לפני הביקור יניח הרצוג זר במאוזוליאום של מייסד טורקיה המודרנית אטאטורק. בהמשך, צפויים שני הנשיאים להשמיע הצהרות לתקשורת, ולהסב לארוחת ערב ממלכתית משותפת. לאחר הביקור ימריא הרצוג לאיסטנבול, ולמחרת ייפגש עם הקהילה היהודית בבית הכנסת נווה שלום. בערב היום השני לביקור ישוב הרצוג לארץ.

יצוין כי הכלכלה הטורקית בשפל, וחיזוק הקשרים הכלכליים עם ישראל חשוב לטורקיה מבחינה כלכלית. הקשר בין שני הנשיאים החל כבר בהשבעה של הנשיא בכנסת. היה זה כאשר הרצוג ניגש לנציג הטורקי בישראל ואמר לו: "שמעתי שארדואן רוצה לדבר איתי. תגיד לו שאני ממש אשמח". ארדואן נענה להצעה והתקשר לברך את הרצוג על בחירתו לתפקיד. הקשר בא לידי ביטוי בהמשך, בפרשת בני הזוג אוקנין שנעצרו באיסטנבול, ושוחררו לאחר מגעים דיפלומטיים. 

תגיות:טוריקהיצחק הרצוג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה