חדשות בעולם

מומחים מעריכים: צבא רוסיה יסתער על קייב ב-4 הימים הקרובים

מומחי מודיעין מוושינגטון מפרסמים הערכה לפיה צבא רוסיה נערך להסתערות על הבירה קייב

  • ו' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מומחים מוושינגטון מעריכים שצבא רוסיה נערך להתקפה עוצמתית על קייב בימים הקרובים. בדו"ח שפרסם "המכון לחקר המלחמה", נכתב כי "הכוחות הרוסיים מתרכזים כעת בפאתי מזרח, צפון-מערב ומערב קייב לקראת הסתערות על הבירה בעיר בפרק זמן של בין 24 ל-96 שעות".

מחברי הדו"ח מציינים שהצבא הרוסי לקח לעצמו מספר ימי הפסקה כדי "להתארגן מחדש ולדאוג לאספקה מחודשת ותכנון מחודש, זאת לאחר פלישה ראשונית שנכשלה עקב הערכות פגומות מוקדמות".

הפנטגון עדכן את הכתבים בארה"ב שהכוחות הרוסיים המקיפים את קייב נותרו ברובם שלמים ולא ספגו אבידות כבדות. נתון זה מחזק את ההערכה שרוסיה תתארגן מחדש לקראת מתקפה עוצמתית ביותר על בירת אוקראינה. "למרות אובדן חיילים, כלי רכב קרקעיים וכלי טיס בלחימה, הכוחות הרוסיים נותרו שלמים ב-95 אחוזים", אמר בכיר בצבא ההגנה. "אנחנו ממשיכים לראות את מאמצי ההתנגדות האוקראינית להאט את הרוסים, במיוחד בצפון".

התושבים שנשארו בקייב נערכים למתקפה האפשרית של הכוחות הרוסיים ומאות מחסומים מאולתרים הוקמו בבירה. הם מצויידים במאות בקבוקי תבערה. כן הקימו האזרחים בטונדות גדולות שלפניהן ערוגות של מחסומי מתכת קשורים זה לזה בשרשראות ברזל, או מעוגנים לקוביות בטון שעל הכביש. טנקים רוסיים יתקשו מאוד לנסוע ברחובות הבירה.

ממשלת אוקראינה מסרה אמש שהמצב ההומניטרי בעיר מריופול קטסטרופלי. מהעיר עולים דיווחים קשים לפיהם תושבים רבים נותרו ללא מים, מזון ותרופות, ובנוסף מנותקים מחשמל. הנשיא זלנסקי הצהיר אתמול שילד "מת מחוסר מים" בעיר הנצורה.

באוקראינה טוענים שהחיילים הרוסיים איבדו את המורל. "הכובשים איבדו את המורל, הם פונים יותר ויותר לביזה ולהפרה של החוק ההומניטרי הבינלאומי", לשון הודעת הצבא האוקראיני.

הסנקציות על מוסקבה החריפו. אתמול הודיע נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי ארצו לא תייבא נפט וגז מרוסיה. מדובר בסנקציה משמעותית שעד כה נמנעו האמריקנים לנקוט בה, גם בשל המשמעות הכלכלית הגדולה שלה עבור שתי המדינות.

מתחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה הודיעו עשרות חברות ענק על השעיית הפעילות שלהן ברוסיה. בין החברות שהצטרפו לחרם הם אפל, גוגל, נייקי ואיקאה. קוקה-קולה, PepsiCo, סטארבקס ומקדונלד'ס הודיעו שבעקבות המלחמה - הסניפים שלהן ברוסיה ייסגרו.

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינהקייב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה