חדשות בארץ

המדינה ביקשה מבג"ץ דחייה נוספת בהכרעה בעניין חאן אל-אחמר

מדינת ישראל הגישה בקשה לבג"ץ לדחות את הגשת עמדתה בעניין פינוי חאן אל-אחמד בשל מעורבותו של ראש הממשלה בנט במשבר בין רוסיה ואוקראינה. ח"כ משה ארבל: "ביזוי בית המשפט ופגיעה במשילות"

  • ה' אדר ב' התשפ"ב
חאן אל-אחמר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)חאן אל-אחמר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לאחר העיכובים החוזרים ונשנים בהחלטה בעניין פינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל-אחמר, המדינה ביקשה הערב (שלישי) מבג"ץ אישור לדחייה של 30 יום נוספים בהעברת תגובתה בעניין.

בתשובה שהעבירה המדינה לבית המשפט, עליו חתום ראש המל"ל איל חולתא, נומק העיכוב בצורך לקבל את "התייחסותם של גורמים בכירים ביותר, ובראשם ראש הממשלה". לדברי הבקשה, נבצר כרגע מבנט לעסוק בעניין בשל "נסיבות השעה בזירה המדינית-העולמית, ובכלל זאת עיסוקו של ראש הממשלה במשבר הלחימה באירופה".

בתנועת "רגבים" הגיבו לבקשת הדחייה החדשה: "ככל הידוע לנו ראש הממשלה בנט כבר חזר ממסעו באירופה, ובקשת הדחייה הנוספת מריחה כמו מריחה. נשקול פנייה לבג"ץ לבקשת פסק דין".

ח"כ משה ארבל (ש"ס) מתח אף הוא ביקורת: "בקשת הדחייה הנוספת של הממשלה בנושא חאן אל-אחמר היא ההגדרה המדויקת לביזוי בית המשפט ולפגיעה במשילות ובשלטון החוק".

חאן אל-אחמר הוא מאחז בדואי בלתי חוקי הנמצא בסמוך לכביש 1, בין כפר אדומים למישור אדומים. בג"ץ קבע בעבר שהמבנים במקום אינם חוקיים ואישר צווי הריסה נגדם, אך דבר זה לא נעשה עד כה בממשלות הקודמות שנכנעו ללחצן של מדינות זרות. בספטמבר האחרון אישר בג"ץ דחייה נוספת של חצי שנה בהכרעה על הפינוי, תוך שהוא מותח ביקורת על העובדה שהסוגיה טרם נפתרה: "שוב חוזר הניגון – הוא צורם", כתב השופט נעם סולברג בהחלטה.

בתחילת השבוע היה אמור להתקיים בבג"ץ דיון מכריע בנושא, בו על המדינה היה לשטוח את עמדתה, אך כעת כאמור היא מבקשת דחייה נוספת.

ראוי לציין שבקבינט המדיני-ביטחוני, שדן בסוגיית פינוי המאחז, יושבים אנשים שביקרו בעבר בחריפות את ממשלת נתניהו על חוסר המעש שלה בנושא, ביניהם שר המשפטים גדעון סער וראש הממשלה הנוכחי נפתלי בנט.

תגיות:נפתלי בנטבג"ץחאן אל-אחמרמשה ארבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה