חדשות בארץ

שקד הודיעה: ישראל תקלוט באופן זמני 25 אלף פליטים; באופוזיציה תוקפים

שרת הפנים איילת שקד הודיעה במסיבת עיתונאים על הסרת דרישתה לערבות וכי ישראל תקלוט 25,000 פליטים מאוקראינה, שרובם כבר נמצאים בישראל בפועל. יו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין: "צעד מופקר וחסר אחריות"

  • ה' אדר ב' התשפ"ב
נתב"ג, בעיגול שקד (צילומים: יוסי אלוני ויונתן זינדל, פלאש 90)נתב"ג, בעיגול שקד (צילומים: יוסי אלוני ויונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לאחר הוויכוחים בקואליציה בדבר הפקדת ערבות עבור פליטים אוקראיניים בכניסה לישראל, שרת הפנים איילת שקד הודיעה היום (שלישי) במסיבת עיתונאים כי ישראל תארח 25 אלף אזרחי אוקראינה שאינם יהודים "באופן זמני ועד יעבור זעם".

מדובר באירוח בדיעבד, שכן 20 אלף מהאזרחים כבר שוהים בישראל ונמלטו מאוקראינה עוד לפני שהחלה הלחימה, ונכנסו אליה באופן לא חוקי. כעת, כאמור, ההודעה מסדירה את מעמדם. בנוסף הודיעה שקד כי תאושר כניסתם של עוד 5,000 אזרחי אוקראינה שברחו מארצם אחרי המלחמה, כאמור באשרה זמנית. בקשת הערבות המדוברת תבוטל, אך הם יידרשו למלא התחייבות לפיה יעזבו את הארץ כאשר מצב החירום יסתיים.

"אם חלילה האלימות לא תיפסק תוך זמן סביר, נאפשר להם לעבוד בישראל", הוסיפה שקד. "כל אזרח אוקראינה שחפץ להגיע לישראל יוכל להגיש בקשה מקוונת באתר משרד החוץ וככל שלא התמלאה מכסת האירוח, בהיעדר מניעה אחרת, הם יוכלו להגיע לישראל באופן זמני".

שקד הודיעה גם שתינתן עדיפות בכל הנוגע למבקשי מקלט שיש להם קרובים בישראל: "אזרחים ישראלים יוכלו להגיש בקשה להזמין אזרחים אוקראינים, עד משפחה גרעינית אחת למבקש, ואלו יקבלו תיעדוף ככל הניתן. כך יתאפשר גם אירוח טוב יותר של המגיעים לישראל".

בתחילת מסיבת העיתונאים אמרה השרה כי "מראות המלחמה באוקראינה והסבל העובר על אזרחיה מטלטלים את הנפש ואינם מאפשרים להישאר אדישים. מדינת ישראל נערכת בימים אלה לקלוט, על פי ההערכות, כמאה אלף יהודים וזכאי חוק השבות ובני משפחתם הבורחים מאזורי הקרבות. אחינו ברחבי העולם זכאים לשוב לארץ מולדתם בזכות ולא בחסד. זהו ביתם".

תגובות הנגד מהאופוזיציה לא איחרו לבוא. יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, יצא נגד ההחלטה: "בצעד מופקר וחסר אחריות, שרת הפנים איילת שקד פרצה הערב את גבולות המדינה", מסר. "היא מכניסה במו ידיה לארץ מספר עצום של מהגרים, העולה בהרבה על מספר המהגרים שהגיעו לישראל בעת המלחמה בסודן, ואשר שקד עצמה טענה תמיד שאסור לאפשר את כניסתם לארץ".

"אל מול המדיניות הנחושה של ממשלות נתניהו למנוע כניסת מהגרים לישראל, מובילה שרת הפנים בממשלת השמאל מדיניות הפוכה והרסנית. לאחר גל המסתננים מאפריקה, מביאה עכשיו שרת הפנים גל חדש – גל 'מהגרי שקד'. איילת שקד שוב שיקרה במצח נחושה, ועשתה את ההיפך מכל מה שהתחייבה לו לאורך שנים".

"ישראל צריכה להשקיע את כל המשאבים הדרושים לעידוד עלייה וקליטת עולים בהיקפים גדולים", סיכם לוין. "יש מקום למחוות הומניטריות מצומצמות כחלק ממאמץ בינלאומי משותף, ולא להצפה של המדינה במהגרים זרים".

תגיות:אוקראינהאיילת שקדמהגריםיריב לוין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה