חדשות בארץ

סמוטריץ’ מזהיר בערבית את רע"מ: חוק הגיור יפגע בכם, אל תתערבו

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', פנה במכתב בערבית לחברי רע"מ החברים בקואליציה והזהיר אותם מעיסוק בנושאים פנים-יהודיים כמו חוק הגיור: "התערבותכם בנושאים יהודיים תאפשר לנו לעשות אותו דבר בנושאי האסלאם"

  • ד' אדר ב' התשפ"ב
סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מכתב יוצא דופן בשפה הערבית נשלח היום (שני) על ידי יו"ר מפלגת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', כאשר המען היה חברי הכנסת של רע"מ השותפים בקואליציה.

במכתבו ביקש סמוטריץ' מחברי רע"מ שלא להצביע בעד חוק הגיור ולמשוך את ידם מעיסוק בנושאים דתיים פנים-יהודיים. "חוק הגיור שאתם מתעתדים להצביע בעדו נוגע בעניינים הפנימיים, החשובים והרגישים ביותר ליהדות", כתב. "יהיו לו השלכות נרחבות וארוכות טווח על האסלאם בישראל ועל היחסים בין בני הדתות היהודית והמוסלמית בישראל".

סמוטריץ' העלה במכתבו את האפשרות שלשינוי החוק תהיה פגיעה ישירה על המוסלמים, בכך שרבנים מסוימים ירצו לייהד מוסלמים בסיטונאות: "החוק יאפשר לכל רב עיר, עיירה וכפר להקים בתי דין לגיור ולגייר לפי דעתו האישית".

"לא ירחק היום", הזהיר סמוטריץ', "שאותם רבנים הרוצים לגייר מוסלמים יקימו כיתות גיור באוניברסיטאות, בבתי החולים, בכפרים הערבים, ובכל מקום שבו הם יוכלו לשכנע את ערביי ישראל להפוך ליהודים. על פי החוק החדש איש לא יוכל למנוע זאת מהם".

"במשך שבעים ושלוש שנות קיומה של מדינת ישראל הייתה מוסכמה לא כתובה של כבוד הדדי בין הדתות, ולפיה כל דת מנהלת את ענייניה הפנימיים ללא התערבות של בני דתות אחרות", הוסיף סמוטריץ'. "שבירת המוסכמה הזו על ידכם היא צעד שלילי לחלוטין, והתערבותכם משיקולים פוליטיים בסוגיה הנוגעת באופן מובהק לדת היהודית תיתן לגיטימציה לנו לעשות אותו דבר לדברים החשובים לאסלאם".

סמוטריץ' הוסיף והזהיר: "אם תצביעו בעד חוק הגיור שמבטל את מעמד ראש העדה הדתית היהודי, תהיה לגיטימציה לנו, כשנחזור בעזרת השם לשלטון, לפגוע במעמד אנשי הדת המוסלמים ונפתח את הדלת בפני כל אימאם ושייח' לקבל החלטות קשורות בדת המוסלמית ובמיוחד במה שקשור לרכוש הווקף".

יו"ר הציונות הדתית נתן דוגמאות לנושאים השנויים במחלוקת בעיניו: "יש לנו ביקורת רבה על נושאים רבים באסלאם, בדגש על הפגיעה במעמד האישה בבתי הדין השרעיים בהליכי גירושין, ביחסי הממון בין בני זוג ועוד. יש לנו ביקורת רבה על עוצמת הקול של המואזין במסגדים, על אופן מינוי האימאמים והשייח'ים ועוד ועוד. אם תרשו לעצמכם להתערב לנו בענייני היהדות ננקוט אנו 'מידה כנגד מידה', ונתקן את הדרוש תיקון לשיטתנו באופן ניהול ענייני האסלאם בישראל, ולא תהיה לכם כל זכות לבקר זאת ולהתנגד".

"כידוע לכם היטב, פוליטיקה היא גלגל מסתובב ללא הרף ואתם לא תישארו לנצח בקואליציה. אני מציע לכם לשקול בשנית האם נכון לכם ולחברה שאותה אתם מייצגים לשבור את הטאבו המקובל מאז הקמת המדינה ולהתערב בענייני היהדות הפנימיים", חתם סמוטריץ' את דבריו.

המכתב בערבית של סמוטריץ'המכתב בערבית של סמוטריץ'

תגיות:חוק הגיורבצלאל סמוטריץ'רע"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה