חדשות בארץ

בירוקרטיה תחת מלחמה: "מדינת ישראל היא מקלט ליהודים שנמצאים במצוקה"

ראש הממשלה מורה לסייע ליהודים הנמלטים מאוקראינה בתחומי השיכון, החינוך והתעסוקה

  • ד' אדר ב' התשפ"ב
פליט מאוקראינה (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)פליט מאוקראינה (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
אא

"מדינת ישראל תתמקד בקליטת פליטים יהודים מאוקראינה", כך אמר הבוקר (שני) ראש הממשלה נפתלי בנט, בהשתתפותו בוועדת השרים לענייני עלייה וקליטה.

"ההשלכות של המלחמה מגיעות לכל מקום, גם אלינו. אנחנו במדינת ישראל קלטנו עד עכשיו הרבה מאות פליטים, חלקם יהודים, רובם לא. מטבע הדברים מדינת ישראל תתמקד בפליטים יהודים", הדגיש ראש הממשלה. "מדינת ישראל קמה כמדינה שהיא המקום הבטוח ביותר בעולם ליהודים, זה ממש בליבת הייעוד, ולכן כמובן אנחנו נתמקד בזה".

בנט ציין כי יש להקל על העולים החדשים: "אנחנו חייבים שאותם יהודים שבורחים ממקומות סכנה, יתקבלו כאן במדינת ישראל בצורה הטובה ביותר, שירגישו דלת פתוחה ובית חם. אסור שהבירוקרטיה הפנימית שלנו תציב מכשולים. אנחנו צריכים לדעת להפוך עולמות ולחתוך בבירוקרטיה כדי לעמוד במשימה ההיסטורית הזאת.

"אנחנו צריכים לראות איך כל הגורמים שנמצאים פה נרתמים להזדמנות ההיסטורית. עלינו לעשות שני דברים: להגיע ליהודים שנמצאים במצוקה, להגיע אליהם בשטח ולהקל עליהם. שלא יצטרכו ללכת לנתיב בשביל זה ואחר כך לקונסוליה בשביל זה, וזה בירוקרטיה תחת מלחמה. לקלוט אותם כאן במדינת ישראל בצורה הטובה ביותר שאפשר. קליטה שהם אחר כך יתקשרו למשפחות שלהם ויגידו 'בואו, בואו כי טוב פה'. וזה מכל ההיבטים: שיכון, חינוך, תעסוקה

"מדינת ישראל היא מקלט ליהודים שנמצאים במצוקה. זה הייעוד שלנו. מדינת ישראל עשתה את זה לא פעם בהיסטוריה שלה ואנחנו נעמוד במשימה הקדושה הזו גם הפעם", סיים ראש הממשלה את דבריו.

ב-11 הימים האחרונים, מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, עלו לישראל 671 עולים חדשים. היום עתידים לנחות עוד 100 פליטים, ומשרד העלייה נערך ומתכונן לעלייתם של עשרות אלפי פליטים נוספים.

מאז פרוץ הלחימה הונפקו 1,226 אשרות עלייה שהוגשו במולדובה, פולין, רומניה, הונגריה ונתב"ג. כן הונפקו 233 אשרות עלייה שהוגשו באופן מקוון. בנוסף, 1,255 פניות טלפוניות התקבלו רק ביממה האחרונה במוקדי המידע של משרד העלייה הקליטה.

ח"כ אופיר סופר מהציונות הדתית האשים היום את הממשלה בכך שאינה ערוכה לגל הפליטים. "אנחנו צריכים להבין שהתמונה האמיתית הכי טובה שאנחנו צריכים לראות בליל הסדר זה 30 אלף עולים יהודים. אפשר להגיע לזה, זה לא יעד מסובך", אמר ל-FM103. "צריך להיות כאן מטה עבודה מאוד רחב".

תגיות:אוקראינהפליטיםבירוקרטיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה