חדשות בעולם

מעקב "חוקי" אחר אזרחים: שוטרים רוסים עוצרים תושבים ברחוב, ובודקים את הטלפונים שלהם

בחסות המלחמה, נדמה שהכל מותר: שוטרים רוסים עוצרים אזרחים תמימים ברחובות מוסקבה, בודקים את ההודעות בטלפונים שלהם ועוצרים אותם אם הם מסרבים

אא

מה עוד מסוגלים הרוסים לעשות? אנחנו באמת לא רוצים לדעת.

בימים האחרונים רץ ברשתות החברתיות סרטון ובו נראים שוטרים רוסיים כשהם עוצרים תושבים תמימים ברחובות מוסקבה, דורשים לראות את מכשירי הטלפון שלהם ובודקים את ההודעות שבהם. 

השוטרים, לבושים בשחור ועוטויי מסכות שחורות לפניהם, נראים כשוטרים 'רגילים', אולם דרך הפעולה הזו מזוהה דווקא עם המשטרה החשאית של ברית המועצות וארגון הביון ק.ג.ב.

שגריר בריטי לשעבר בשם סיר רודריק ליין מותח ביקורת חריפה על הטקטיקה הזו, ואומר כי "נסיונותיו של המנהיג הרוסי לאמץ שיטות מתקופת המלחמה הקרה כדי לדכא את האמת על המלחמה עם אוקראינה - נידונים להיכשל".

"פוטין לא יכול לרמות את עמו לנצח", ממשיך סיר ליין ואומר. "זהו קרב שהוא לא יכול לנצח בו. כזה שבסופו של דבר, בהכרח, יכניס את החתירה תחת משטרו. לכל רוסי יש טלפון נייד. הרוסים שאני מכיר תלויים יותר באפליקציות, מכורים להודעות טקסט ואוקראינים שחיים באוקראינה מתקשרים לחברים ולקרובי משפחה שלהם ברוסיה. הם שולחים תמונות של חיילים רוסים שבוכים, תמונות של ילדים שנהרגו מפצצות רוסיות ותמונות הרס מערי אוקראינה. המשמעות היא שפוטין לא יוכל לדכא את האמת על המלחמה עם אוקראינה, למרות ניסיונותיו לכפות מדינה טוטליטרית. 

"150,000 רוסים שבתוכם מורים, רופאים ומדענים, היגרו לבריטניה מאז תחילת שלטונו של פוטין. בימים האחרונים פוטין כועס מאוד, והכעס והתסכול שלו הגיעו לנקודת רתיחה. הוא מתכנן לאסור שימוש נרחב וחופשי באינטרנט ולסגור את המדיה החברתית - אבל רוסיה היא לא צפון קוריאה, והיא תגווע ללא ניידים", הוא מסכם. 

.

תגיות:רוסיםתושביםפגסוסאוקראיניםתוכנת מעקב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה