חדשות בארץ

בית המשפט קבע: פייסבוק תסיר את ההגבלות מחשבונו של בן גביר

בחודש האחרון הטילה פייסבוק הגבלות שונות על חשבונו של חבר הכנסת איתמר בן גביר, שהחליט מצדו לתבוע אותה בבית המשפט. השופט פסק לטובתו, וגם השית על החברה לשלם את הוצאותיו

  • ג' אדר ב' התשפ"ב
בן גביר (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בן גביר (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק היום (ראשון) לטובתו של יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, בתביעה אזרחית שהגיש נגד פייסבוק על סך שלושה מיליון שקל, זאת לאחר שהחברה הקטינה באופן משמעותי את החשיפה לעמוד שלו ברשת החברתית.

בדיון שהתקיים בבית המשפט הציגו שני הצדדים את עמדותיהם. לדבריו של בן גביר, מאז שהחל במאבקו למען שיפור ביטחונם של התושבים היהודיים בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים, הקטינה פייסבוק את שיעור החשיפה של העמוד שלו ב-60 אחוז, הסירה שני סרטונים וכמו כן מנעה ממנו להעלות תכנים מסוימים ולשדר שידורים חיים - כל זאת למשך חודש. החברה שלחה לבן גביר הודעה בדבר ההגבלות המדוברות באמצעות האפליקציה, אולם לדבריו מבלי לפרט מהי הסיבה בגינה הן הוטלו עליו.

בפייסבוק אומרים מנגד, שהקטינו את החשיפה לעמוד של בן גביר ב-25 אחוז בלבד. בנוסף הם ציינו, כי חלק מהתכנים הוסרו בשל הופעתו בהם של יו"ר ארגון "להבה" בנצי גופשטיין, שהעמוד שלו הוסר בעבר מפייסבוק לאחר שהוגדר על יד החברה כארגון שנאה.

השופט אריה רומנוב קבע כי על פייסבוק להסיר את המגבלות מחשבונותיו של בן גביר, זאת מכיוון שלא הכריזה על הגבלת החשבונות, וגם לא ציינה באופן ברור שפרסום תוכן שכולל את גופשטיין עשוי להוות עילה להגבלות.

בין היתר כתב השופט בהודעתו: "אין חולק על כך, שהמשיבה לא הודיעה למבקשים מעולם שהיא רואה בכל התייחסות אל מר גופשטיין כהפרה של תנאי השירות ושל כללי ההתנהגות של קהילת פייסבוק. ככל הידוע, המשיבה גם לא עשתה פרסום כלשהו שמבהיר לחברי הקהילה את השקפתה בנושא זה".

רומנוב בחר שלא לחייב את החברה להחזיר את הסרטון שהורד: "כאמור, בעת הזאת קיים רק סרטון אחד. לא ראיתי מקום לחייב את המשיבה להחזיר אותו לדף הפייסבוק של המבקשים, דבר אשר ספק אם המבקשים עותרים לו". הוא המשיך והסביר: "זאת לנוכח הטענות שהועלו בעניין זה, והעובדה שנראה כי בעת הזאת אין שום משמעות להחזרת הסרטון ולא ייגרם למבקשים נזק מאי החזרתו".

עם זאת, השופט פסק לטובתו של בן גביר בנושא המרכזי כשכתב: "אשר לעיקר עניינה של הבקשה, אני מחליט להיעתר לבקשת המבקשים ואני מורה למשיבה להסיר לאלתר את כל ההגבלות שהטילה על המבקשים, מסוג כלשהו, וזאת עד למתן פסק דין בתובענה העיקרית או עד למתן החלטה אחרת". השופט פסק גם שחבר הכנסת יזכה לכיסוי הוצאותיו המשפטיות מידי החברה: "כמו כן נקבע כי פייסבוק תישא בהוצאות הבקשה של בן גביר בסך 7,500 שקלים".

תגיות:פייסבוקאיתמר בן גביר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה