חדשות בארץ

בנט נפגש עם פוטין. האם יתווך בין רוסיה לאוקראינה? סיכום חדשות השבת

רה"מ בנט נפגש עם פוטין. יותר מ-1.3 מיליון בני אדם נמלטו מאוקראינה מאז הפלישה הרוסית. המלחמה נמשכת במלוא עוזה

  • ב' אדר ב' התשפ"ב
אא

* ראש הממשלה נפתלי בנט טס במהלך השבת במטוס פרטי למוסקבה ונפגש עם הנשיא הרוסי פוטין. לפי הודעת הקרמלין השניים דנו במשבר באוקראינה. על פי הדיווחים, השניים משוחחים גם על הסכם הגרעין בין המעצמות לאיראן, שעתיד להיחתם בווינה.

* משרד ההגנה במוסקבה הודיע הבוקר על הפסקת אש בערים מריופול וולנואחה בין השעות 16:00-9:00 כדי לאפשר למאות אלפי בני אדם הזדמנות לברוח מאזורי הקרבות. בשעות הצהריים הודיעו גורמים רשמיים במריופול כי הרוסים הפרו את הפסקת האש, האזרחים לא יכולים לברוח.

* אתמול השתלטו הכוחות הרוסים על תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה - המתקן הגרעיני הגדול ביותר באירופה.

* אגף המודיעין האוקראיני מדווח כי יותר מ-10 אלף חיילים רוסיים נהרגו. עוד נטען כי 39 מטוסי קרב הושמדו, כמו גם 40 מסוקים. כן נהרסו 269 טנקים רוסיים ויותר מ-1,600 כלי רכב צבאיים.

* האו"ם מזהיר כי הלחימה הקשה באוקראינה הופכת להיות "משבר הפליטים הגדול ביותר במאה הנוכחית". יותר מ-1.3 מיליון בני אדם נמלטו מאוקראינה מתחילת הפלישה הרוסית, מרביתם נשים וילדים. באו"ם חזו שעד ארבעה מיליון בני אדם עשויים להימלט.

* ישראל החליטה למנוע מאוליגרכים רוסים שמופיעים ברשימת הסנקציות של ארצות הברית לאחסן את מטוסיהם בנמל התעופה בן גוריון למשך יותר מ-48 שעות. הנחיה דומה ניתנה גם בנוגע ליאכטות, והן לא יוכלו לעגון בנמלים בישראל.

* שגריר אוקראינה בישראל נפגש היום עם היועצת המדינית של ראש הממשלה שמרית מאיר. השגריר ביקש ממאיר שישראל תספק לאוקראינה ציוד מיגון כגון קסדות ואפודי מגן עבור צוותים רפואיים שמטפלים בשטח בפצועים וחשופים לירי.

* נשיא אוקראינה זלנסקי שרד מתחילת הפלישה שלושה ניסיונות התנקשות, שניים מהם בוצעו על ידי קבוצת שכירי החרב "וגנר". ה"טיימס" הבריאי מדווח שאזרחים רוסים המתנגדים למלחמה הם אלו שהזהירו את המודיעין האוקראיני.

* נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי הסנקציות של המערב הן “כמו הכרזת מלחמה”. פוטין הוסיף כי על רוסיה להגן על דוברי הרוסית במזרח אוקראינה, כמו גם על האינטרסים שלה.

תגיות:רוסיהאוקראינהחדשות השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה