פיתוח האישיות

כמה שתרצו יותר – כך תקבלו יותר. זה פשוט

אם כל אחד ינסה לרצות אבל על מלא, לא "אולי" ולא "נבדוק", הקב"ה יזריק לו הצלחות

  • ל' אדר א' התשפ"ב
(תמונה: shutterstock)(תמונה: shutterstock)
אא

רוב ככל האנשים שלא מתפתחים בעולם הזה ולא מתקדמים, הם אנשים שלא רוצים. הדבר שיכול לגרום לאנשים להתקדם, זה פשוט להתחיל לרצות.

יוצא מכאן, שרצון הוא לא רק תמריץ להשיג משהו, אלא הוא הבסיס לכל ההתהוות ביקום שלנו.

הקב"ה רצה שיהיה טוב לברואים, ודרך הטוב להטיב, והרצון שלו גרם לכל הטוב שיש כאן. נכון שכוחו הוא לא משתווה לאף נברא, ולכן הוא נקרא בורא, אבל כל הטוב שיש כאן התחיל מרצון טוב של האבא הטוב והרחמן שלנו.

ובתרגום אלינו: אם כל אחד ינסה לרצות אבל על מלא, לא אולי ולא נבדוק, אלא לרצות לרצות, הקב"ה יזריק לו הצלחות.

חשוב לציין, שהרצון הוא מרכיב חשוב כל כך, עד שכשאדם רוצה משהו - אז הקב"ה נותן לו את מבוקשו באופן סדרתי, בבחינת: "פתחו לי פתח כחודו של מחט, ואני אפתח לכם פתח כפתחו של אולם". גם גנב שרוצה לגנוב ומצליח - זה בגלל הרצון העז שלו. וכשיש רצון אמיתי לדברים טובים, ולגרום לעולם להיות טוב יותר, אז ודאי וודאי שה' הצדיק והטוב מזמן לי את מה שאני רוצה.

היה שיכור שבייש את בניו כי היה מתלכלך ברחובות העיר וצועק ומשתטה. החליטו בניו לשים אותו בבית הקברות, ואז כשייקום מהשפעת היין יראה עצמו שם וייבהל, ויחדל מהתרבות הבזויה.

ואכן כך, הם הניחו את אביהם "אחר כבוד" בבית העלמין החשוך. ובדיוק באותו זמן הגיעו סוחרי יין והניחו חביות בבית הקברות מעל ראשו של אביהם השיכור.

בינתיים הבנים רואים שאביהם לא חוזר לביתו. הלכו לראות שהם לא קברו אותו בטעות. ומה הם רואים? את אביהם שוכב כאתמול באותו המצב, ואל תוך פיו נוזל יין מברז החבית שמעליו.

זהו כוח הרצון של האדם. הוא חזק כל כך עד שהוא שולט על השפע שלנו, והוא נגיש כל כך, שקשה לברוח ממנו יותר מאשר להשיג אותו.

יש סיפור על יהודי יקר שהתגורר בדירה קטנה בירושלים, ובמשך שנה חיפש דירה כרצונו ולא מצא. עד שראה דירה שכן בכיוון שלו - הוא הלך אחורה, התלבט, שאל שאלות, ופעמים רבות גם ענה תשובות לעצמו ולא התקדם לדירה גדולה יותר.

באחת השיחות עם שכנו הזקן, הוא שטח בפניו את מצבו התקוע. הזקן החכם הביט בו בפליאה, ושאל: "אני לא מבין, אתה רוצה לעבור לדירה גדולה ואתה לא יכול? זה מה שאתה מתכוון להגיד לי? אז ממש לא!", קבע הזקן בנחרצות, "אני לא רואה סיבה שזה לא יקרה, אלא אם יש חוסר ברצון שלך. כי כשתרצה באמת - זה יקרה".

ואכן כך, היהודי סיפר לי את הדבר הבא: "החלטתי לרצות באמת. ישבתי עם עצמי, בניתי לי חזון, השקעתי בתפילה, וקניתי דירה בדיוק, אבל בדיוק כרצוני, חודש אחרי ההחלטה הגורלית שלי. פשוט להחליט לרצות באמת ובתמים".

*** 

ואיך זה מתחבר לתפילה?

רבי נתן מברסלב אומר: "כל דבר שיש בו חיסרון - או שלא התפללו עליו בכלל, או שלא התפללו עליו מספיק". התפילה של האדם מקבלת ביטוי חזק יותר ברצון שלו. מותר לציין שתפילה על רפואה תמיד תהא שוברת שיאים יותר מתפילה להינצל ממידת הכעס. הרי מי לא רוצה לחיות בבריאות?! 

יוצא מכל האמור: כמה שיהיה חשוב לך בעולם משהו, ותרצה אותו באמת - כך גם התפילה שלך תהא חזקה יותר ותשבר את כל המסכים המפרידים. התפילה היא בעצם המנוע לרצונות שלך, וככל שהמנוע יהיה חזק יותר, עם ביצועים מרשימים יותר, כך הרצון להגיע למקום שלך יקבל ביטחון גדול למימוש.

ונסיים במילותיו של היוצר המוכשר ישי ריבו: "ואני רוצה לעשות רצונך כרצונך, באמת ובתמים אחת ולתמיד. בלי מסכים בלי מסכות בלי לרצות לרצות, באמת ובתמים אחת ולתמיד".

מילות תפילה לכל דבר ועניין.

תגיות:רצוןהצלחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה