חדשות בעולם

שליח חב"ד בחרסון, שנפלה בידי הרוסים: "עם ישראל התגלה במלוא תפארתו"

שליח חב"ד בחרסון, הרב יוסף יצחק וולף, מספר על נפילתה של העיר בידי הרוסים: "הכמויות של האהבה שאנחנו מקבלים מעם ישראל, היא פשוט מדהימה. אי אפשר להסביר את זה"

  • ל' אדר א' התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הרב יוסף יצחק וולף, שליח חב"ד בחרסון, מתאר את המציאות בעיר הראשונה שנפלה בידי הרוסים. "אנחנו בריאים ושלמים. הם (הרוסים) פה, וזהו", אמר הרב וולף ל-fm103, והוסיף: "מאות טנקים, מאות נגמ"שים, מאות חיילים, שלטון צבאי בעיר. עד יום שני בלילה עוד הסתובבנו בעיר בשביל לדאוג פה למאות משפחות לחלוקה של מזון".

הרב וולף מתאר את נפילת העיר בידי הרוסים: "ביום שלישי בבוקר התעוררנו ליום מאוד קשה. מ-7:00 ועד 15:00-14:00 היו יריות של מקלעים כבדים ונשק קל ופיצוצים, הכול ברדיוס של 600-500 מטר מהבית שלנו. התוצאה עגומה ביותר: 300 הרוגים יש פה ביום הזה. מיום שלישי בלילה נוצר שקט כזה. ביום שלישי בערב כבר נכנסו עם מאות טנקים וכלים משוריינים לתוך העיר, עם מאות חיילים בכל פינה. בכל הצירים המרכזיים הם נמצאים, ולא רק, ונוצר פה שקט לגמרי".

הרב וולף התייחס להתנגדותם העזה של האזרחים האוקראיניים לכיבוש הרוסי: "מלכתחילה לא היה להם שום סיכוי. לצערי הרב, הרבה משפחות נפגעו".

"ביקשתי והתחננתי מכל היהודים והישראלים כאן באזור לא לצאת מהבית עד שתתבהר התמונה", מתאר הרב וולף את סכנת הנפשות שהיו שרויים בה.

"אני אומר בכל הרצינות, הכמויות של האהבה שאנחנו מקבלים מעם ישראל, היא פשוט מדהימה. אי אפשר להסביר את זה. עם ישראל התגלה בתפארתו. ואני מבקש בקשה אחת, תעשו מעשה טוב, זה יעזור לנו", אומר הרב וולף לסיום.

במהלך הלילה (חמישי) נשמעו לפחות ארבעה פיצוצים עזים בקייב בירת אוקראינה. שנים מהם אירעו במרכז העיר, ואחריהם נשמעו שניים נוספים ליד תחנת מטרו. כן דווח שהצבא הרוסי הפציץ בחרקוב, וכתוצאה מכך נפגעו לפחות שלושה בתי ספר בעיר.

בתוך כך, נמשכות הסנקציות על רוסיה: שבעה בנקים רוסיים הוסרו מרשת SWIFT והבנק העולמי הפסיק את כל פעולותיו ברוסיה ובלארוס. כן הוכרזו סנקציות על בכירים בבלארוס, שהצטרפה להפגזות על אוקראינה.

תגיות:אוקראינההרב יוסף יצחק\וולףחרסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה