חדשות בארץ

בית המשפט העליון החמיר בעונשו של ערבי שתקף שני יהודים בירושלים

לאחר שבבית המשפט המחוזי נגזרו על המחבל 11 חודשי מאסר, בית המשפט העליון הכפיל את העונש וגם פסק פיצוי כספי לטובת היהודים שהותקפו

  • כ"ט אדר א' התשפ"ב
אילוסטרציה (צילום: נועם רבקין פנטון / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: נועם רבקין פנטון / פלאש 90)
אא

בית המשפט העליון החמיר בעונשו של ערבי שהורשע בדקירת שני יהודים בירושלים בסמוך לתחילת מבצע "שומר החומות". בית המשפט המחוזי השית על התוקף עונש מאסר של 11 חודשים בלבד, ללא מתן פיצויים למותקפים. בפסק הדין של בית המשפט העליון הוכפל עונש המאסר, ונקבעו פיצויים של 20 אלף שקל לכל אחד מהמתלוננים.

האירוע המדובר התרחש בחודש אפריל שעבר, כאשר שני היהודים עשו את דרכם לתפילה בכותל המערבי. לאחר שהותקפו על ידי הערבי, הצליחו השניים לנטרל אותו.

מה שהוביל לערעור על פסק הדין של בית המשפט המחוזי, הייתה בין היתר העובדה ששופטת בית המשפט המחוזי כתבה בהחלטתה כי "אופן ההתרחשות אשר תועד בסרטונים (שהציגו את האירוע) לא העיד על חשש מצד המתלוננים במקום האירוע מפני הנאשם. הם התנהלו בביטחון רב". לדברים אלה הגיב אחד מהם מאוחר יותר: "מה היא רצתה? שנעמוד ולא נעשה כלום? שנלך כצאן לטבח?". כאמור, כעת בבית המשפט העליון החליטו להחמיר בעונשו של התוקף ואף קצבו למתלוננים פיצוי כספי.

האירוע - כך לפי כתב האישום - התרחש בחודש הרמדאן המוסלמי. שני צעירים יהודים עשו את דרכם לכותל, כאשר הערבי הבחין בהם מתוך רכבו, יצא ושאל אותם לאן מועדות פניהם ומשהשיבו לו "לכותל", החל לתקוף אותם והצליח לדקור אחד מהם בפניו. אחד מהם הצליח לנטרל אותו באמצעות נשקו והשניים החלו לתקוף בחזרה, כשבמקביל עשרות צעירים החלו להתגודד במקום ולנסות לחלץ אותו מידיהם.

בראיון ל-ynet סיפר אחד המותקפים, מנהל בית ספר וקצין מילואים ב"דובדבן", שמאז התקיפה נותרו לו צלקות ליד העין וכי הוא מתמודד עם חרדות וקשיי הירדמות בעקבות האירוע.

תגיות:טרורשומר החומותבית המשפט העליון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה