חדשות בעולם

איראן נכשלה שוב בניסיון לשגר לוויין לחלל

לפי צילומי לוויין, האיראנים ביצעו בימים האחרונים ניסיון להעלות לוויין לחלל באמצעות רקטה, אולם נכשלו. זהו אינו הכישלון הראשון של האיראנים בשדה הלווייני

  • כ"ט אדר א' התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)(צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

על פי צילומי לווין אמריקאיים, איראן עשתה בימים האחרונים ניסיון נוסף לשגר לחלל לוויין באמצעות רקטה - ניסיון שהוכתר בכישלון. לפי ניתוח צילומי הלוויין המדוברים ממחוז סגנאן שבאיראן, נמצאו סימני חריכה בנקודת השיגור.

כמו כן, בתיעוד המדובר נקלט גם צילום של שני עמודים שחורים, שלפי ההערכה הם כני השיגור שניזוקו במהלך הניסיון הכושל. אינדיקציה נוספת לעניין היא שכאשר איראן מבצעת ניסוי כלשהו שמוכתר בהצלחה, היא מציינת את האירוע בשידור חגיגי בטלוויזיה הממלכתית - דבר שלא התרחש הפעם. ההערכה היא שהניסוי המדובר התרחש ביום שישי האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שבה האיראנים חווים כישלון בנסיונותיהם לשגר לוויין לחלל: בעבר הם התמודדו עם שריפות קטלניות ופיצוץ של הלוויין על כן השיגור. הניסיון הידוע האחרון התרחש בדצמבר 2021, אז הודו במשרד ההגנה האיראני כי הלוויין אכן לא הצליח להיכנס למסלול סביב כדור הארץ.

הראשון שהבחין בתיעודי הלוויין המדוברים היה ג'פרי לואיס, חוקר במכון מידלברי ללימודים בין-לאומיים. הוא סיפר כי שלבי השיגור ההתחלתיים של רקטה מסוג זה מתבססים על דלק מוצק, אולם לאחר מכן יש צורך לתדלק אותה בדלק נוזלי כאשר היא נמצאת על כן השיגור: "נראה שמשהו שם הפריע, כאילו היה שם פיצוץ כלשהו".

תגיות:איראןלוויין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה