חדשות בארץ

סמוטריץ’ תוקף: "מיקי לוי הופך את סדרני הכנסת למיליציה פרטית"

יו"ר "הציונות הדתית" הגיב במסיבת עיתונאים על העימות בין חברו לסיעה שמחה רוטמן ויו"ר הכנסת: "מיקי לוי מאמלל את עובדי הכנסת"

  • כ"ט אדר א' התשפ"ב
אא

בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, תקף בצהריים (רביעי) בחריפות את יו"ר הכנסת מיקי לוי, בעקבות התקרית שאירעה הבוקר בין חברו לסיעה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, לבין לוי, באזור שמאחורי המליאה המכונה 'הפרסה'. האירוע החריג, שהגיע כמעט לכדי עימות פיזי, התרחש על רקע מעצרם של צעירים מישיבת חומש, בהם גם קרובי משפחה של חברי הכנסת מהציונות הדתית.

"במשך חודשים פועל הבית הזה באופן חד צדדי לאחר שהקואליציה רמסה את האופוזיציה, נטלה ממנה את כוח ההצבעה ולקחה לעצמה רוב לא פרופורציונלי בוועדות הכנסת", אמר סמוטריץ' במסיבת עיתונאים שערך.

"יו"ר הכנסת הפך את הבית הזה לביתו הפרטי", הוסיף סמוטריץ' ותקף. "הוא פועל להשתקת האופוזיציה המייצגת היום את רוב העם, תוך רמיסת החוק, התקנון והסכמות היסוד שהיו מקובלות בבית הזה מאז ומתמיד. מיקי לוי מאמלל את עובדי הכנסת, עובדים נפלאים ומסורים לכשעצמם, והופך את סדרני הכנסת למיליציה פרטית להשתקת יריביו מהאופוזיציה. כך אירע גם הבוקר, כשלוי שלח את סדרני הכנסת להוציא באופן חסר תקדים וסמכות חברת כנסת מן 'הפרסה' כדי למנוע מבוכה מח"כ ניר אורבך ולהשתיק דין ודברים שהתפתח שם".

סמוטריץ' המשיך ויצא נגד קמפיין הדמוניזציה, לדבריו, שעושים בממשלה למתיישבי יהודה ושומרון, וגם חשף: "בשעות הבוקר, ולאחר נעילת המליאה, נודע לי כי אחד העצורים הוא אחייני, יהודה סמוטריץ', תלמיד ישיבת חומש. הוא היה ברכב בו נרצח יהודה דימנטמן הי"ד".

"אתמול בלילה ציינו יהודה וחבריו לקב"ה מסיבת הודיה בחומש על נס ההצלה של יהודה ותלמיד נוסף שהיה גם הוא ברכב. מספר שעות אחר כך, נשלף יהודה ממיטתו לעיני אשתו ובתו הקטנה ונעצר במעצר שנועד להתעמר בתלמידי חומש".

יו"ר הציונות הדתית סיים את דבריו כשאמר: "ממשלת בנט-עבאס היא אירוע חולף. הממשלה המקרטעת והמסוכסכת הזו, כפי שראינו בימים האחרונים, תקרוס בעזרת השם מהר מאוד אל תוך עצמה".

המהומה חסרת התקדים פרצה ברקע דיון סוער שהתקיים במליאה על הצעת החוק של שר המשפטים גדעון סער להגבלת כהונת ראש ממשלה ל-8 שנים. חברי הכנסת יצאו להפסקה ב'פרסה', במהלכה נודע כי המשטרה עצרה הלילה שמונה תלמידים מישיבת חומש וערכה חיפוש בבתיהם של חלק מהעצורים. סטרוק ויו"ר הציונות בצלאל סמוטריץ' פתחו בצעקות לעברו של אורבך, כשכאמור בהמשך לוי התערב.

לאחר התקרית, מסר חבר הכנסת רוטמן: "תפקיד יו"ר הכנסת זה תפקיד ממלכתי. בניגוד למיקי לוי, מעולם לא התקרבתי לאיש באופן מאיים. מיקי לוי ניגש לריב איתי בלי סיבה. מפלגת יש עתיד החליטה לעשות דה-לגיטימציה למפלגת הציונות הדתית ולמחנה הלאומי כולו, הבריונות בה נקט לוי היא חלק מאותה מתקפה מתואמת. כאשר דיברתי ב'פרסה' לא דיברתי על הפנסיה התקציבית שלי אלא על המעצרים הלא חוקיים שמשטרת ישראל בשליחות הממשלה הרעה הזו ביצעה הלילה בחומש. מיקי לוי לא סותם לי את הפה. מיקי לוי מנסה לסתום את הפה לציבור אותו אני מייצג, ולזה לא אסכים".

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד תקף אף הוא בחריפות את יו"ר הכנסת: "בזמן תפילת שחרית שלנו ב'פרסה', מיקי לוי השתגע לגמרי והחליט להוציא חברי כנסת אפילו מ'הפרסה', ללא סמכות חוקית, תוך פגיעה בחסינות ובאלימות קשה וברוטלית".

"צומח לנו כאן רודן קטן שלא מכיר בגבולות הכוח", הוסיף קרעי. "פניתי ליועצת המשפטית שתאפס אותו ושתנחה את משמר הכנסת שלא לבצע פקודות בלתי חוקיות כאלו".

תגיות:בצלאל סמוטריץ'שמחה רוטמןמיקי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה