חדשות בארץ

מפחיד: זה מה שמצאו הרופאים בקיבה של הנערה

סכין באורך של 9 ס"מ נשלפה מקיבה של נערה בבת 18 במרכז הרפואי לגליל. הסכין נשלפה במהלך ניתוח כירורגי

  • כ"ט אדר א' התשפ"ב
(צילום: דוברות המרכז הרפואי לגליל)(צילום: דוברות המרכז הרפואי לגליל)
אא

לא בכל יום מוצאים הרופאים סכין באורך של 9 ס"מ בקיבה של נערה, אך זה מה שגילה הצוות הכירורגי במרכז הרפואי לגליל בנהריה.

נערה בת 18, המתגוררת באחד היישובים בצפון, הגיעה בליווי הוריה לחדר המיון של המרכז הרפואי לגליל. הנערה, שסבלה מכאבים בבטן העליונה ובקושי בבליעת מזון, גילתה לצוותים הרפואיים שבמהלך הארוחה היא בלעה... להב של סכין מטבח.

צילום רנטגן שנעשה לנערה הצביע על חפץ גדול בקיבה, והיא הועברה למכון הגסטרו. אך לא ניתן היה להוציא את הסכין בשל גודלו ועוביו, והנערה הובהלה בדחיפות לחדר הניתוח.

צילום רנטגן, להב הסכין בבטן העליונה| (צילום: דוברות המרכז הרפואי לגליל)צילום רנטגן, להב הסכין בבטן העליונה| (צילום: דוברות המרכז הרפואי לגליל)

המנתח, ד"ר כמאל חטיב, סגן מנהל מחלקת כירורגיה א', שלף במהלך הניתוח את להב הסכין מתוך הקיבה, באמצעות ציוד אנדוסקופי מתקדם, ותוך ביצוע חתך בדופן הקיבה. בתחילה הוצא הלהב בזהירות אל תוך חלל הבטן, ולאחר מכן מחוצה לו.

הניתוח נמשך כחצי שעה, ובסיומו נשלף להב הסכין בשלום. מדובר בלהב באורך של 9 ס"מ ובעובי של 2 ס"מ. לאחר מכן הועברה הנערה במצב טוב לאישפוז במחלקת כירורגיה א'.

"מזה זמן רב אני לא זוכר אירוע כה חריג של גוף זר כל כך גדול הנמצא בגוף האדם", מסר ד"ר חטיב בסיום הניתוח. "מדובר במזל גדול. בשל הפעולה המהירה, לא נגרם לנערה כל נזק. אם הסכין היתה מגיעה לאזור המעי והתריסריון, הדבר היה פוגע באיברים חיוניים ועלול לגרום לסכנת חיים, ואף מעבר לכך".

תגיות:סכיןרנטגןהמרכז הרפואי לגליל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה