חדשות בעולם

רוסיה תקפה סמוך לבאבי יאר; זלנסקי: "ההיסטוריה חוזרת על עצמה"

לאחר שרוסיה התריעה מראש על תקיפה בקייב, מגדל הטלוויזיה בעיר הופצץ וישנם הרוגים. כתוצאה מהתקיפה נגרם נזק גם לאתר להנצחת השואה בבאבי יאר. הנשיא האוקראיני זלנסקי הגיב: "מה הטעם לומר 'לעולם לא עוד', אם העולם ישתוק עכשיו?"

  • כ"ח אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שעה קלה לאחר שאיימה, רוסיה מממשת את הבטחותיה: מגדל הטלוויזיה בבירה קייב הותקף היום (שלישי) וחמישה אנשים נהרגו. במהלך התקיפה נגרם נזק גם לאתר להנצחת השואה בבאבי יאר.

נשיא רוסיה וולודימיר זלנסקי פנה לעולם בטוויטר וכתב: "מה הטעם לומר 'לעולם לא עוד' במשך 80 שנה, אם העולם ישתוק כשפצצה מפילה את באבי יאר? לפחות חמישה הרוגים. ההיסטוריה חוזרת על עצמה". מוקדם יותר הזהיר זלנסקי כי להערכתו המלחמה לא צפויה לארוך זמן רב, ועל השותפות באיחוד האירופי לפעולה מהר. שר החוץ האוקראיני דימטרו קולבה הצטרף לדבריו של זלנסקי בהקשר למתקפה על האתר בבאבי יאר: "הפושעים הרוסים לא בוחלים בשום דבר בברבריות שלהם".

על אף התקיפה המדוברת, מגדל הטלוויזיה לא קרס, אולם בתיעודים שהועלו לרשתות החברתיות עשן רב נראה מיתמר ממנו. בנוסף, התקיפה הובילה לשיבושים בחלק מערוצי הטלוויזיה האוקראיניים, ואלה קראו לצופים שחווים שיבושים להמשיך ולצפות בהם דרך רשת האינטרנט התקינה.

מוקדם יותר הצטרף ראש ממשלת צרפת, ז'אן קסטקס, לגינויים הנמרצים נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין: "פוטין שיקר לנשיא צרפת עמנואל מקרון, לקהילה הבינלאומית ולאזרחי רוסיה". קסטקס כיוון בכך לפגישה שנערכה בין פוטין למקרון טרם פרוץ הלחימה, פגישה שבמהלכה התחייב פוטין שלא יביא להסלמה. בניגוד לדברי זלנסקי, קטסקס אמר כי לדעתו המלחמה בין רוסיה לאוקראינה תימשך זמן רב והגדיר אותה כ"נקודת מפנה בהיסטוריה".

בינתיים בארצות הברית ממשיכים לפעול על מנת לשקף לאוקראינה ולעולם כולו את המתרחש בצד הרוסי. בכיר אמריקאי סיפר היום לרויטרס על האטה ניכרת בהתקדמות הכוחות הרוסיים לעבר אוקראינה, והעלה גם אפשרויות לסיבות לכך: "לא הייתה תנועה משמעותית ב-24 השעות האחרונות. ייתכן שההתקדמות של רוסיה לקייב הואטה בגלל אתגרי דלק, אספקה, אבל גם אולי בשל התארגנות מחדש". הבכיר הוסיף גם: "לפי ההערכות שלנו, לרוסיה ישנן מערכות משגר שיכולות לשמש עבור פצצת ואקום, אבל עד כה לא ניתן לאשר נעשה שימוש כזה".

לצד ההאטה המדוברת והזמנית, ככל הנראה, בסוכנות הידיעות של בלארוס "בלטה" מדווחים כי המנהיג הבלארוסי אלכסנדר לוקשנקו ביקש מפוטין לפרוס מתחם נוסף של טילי S-400 ממערב למינסק. הוא תלה את הצורך במתחם החדש בצורך להגן על שטחה של בלארוס.

תגיות:רוסיהאוקראינהקייבוולודימיר זלנסקיבאבי יאר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה