חדשות בעולם

ניקי היילי תוקפת: "פוטין רודן, רוצח שפל. ביידן הגיב בחולשה"

שגרירת ארה"ב לאו"ם לשעבר מציינת כי הנשיא ביידן הגיב באופן מאכזב מאוד: "היית צריך לבעוט בפוטין במקום הכי כואב. כל זה לא קרה"

  • כ"ח אדר א' התשפ"ב
פוטין, בעיגול: ניקי היילי (צילומים: shutterstock)פוטין, בעיגול: ניקי היילי (צילומים: shutterstock)
אא

ניקי היילי, שגרירת ארה"ב לאו"ם לשעבר, תוקפת את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ומותחת ביקורת נוקבת על נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

"פוטין הוא בריון, רודן, רוצח, אדם נוראי", אמרה היילי בראיון לרשת "פוקס ניוז". "הנאום הראשון שלי באו"ם היה הגנה על אוקראינה ונגד רוסיה. לא היו לנו חברים טובים יותר באו"ם מאוקראינה, ואויבים קשים יותר מרוסיה".

השגרירה לשעבר מאוכזבת מאוד מתגובתו החלשה של הנשיא ביידן להכרזת המלחמה של רוסיה באוקראינה. "זה היה מאכזב. איפה היה הכוח? איפה הייתה הפעולה? איפה היה הזעם? איפה כל הרעיון שעלינו להילחם על החופש שלנו? אנו מנסים למנוע מלחמת עולם שלישית, הוא היה צריך להטיל סנקציות כבדות, הוא היה צריך לכפות על האירופאים להוציא את רוסיה ממערכת הבנקאות העולמית, הוא היה צריך להטיל סנקציות על כל חברות האנרגיה הרוסיות, שם צריך לבעוט בפוטין במקום הכי כואב. כל זה לא קרה.

"קיוויתי למנהיגות כעת, כי אנו זקוקים לכך", פירטה היילי את אכזבתה מביידן. "הוא היה צריך ללכת לאירופאים ולומר להם שהם צריכים להפסיק להשתמש בגז הרוסי. גם ארה"ב צריכה להפסיק להשתמש בגז מרוסיה. אם לא נלמד את הלקח, זה רק יחריף בעתיד. אנחנו צריכים מנהיגות אמריקאית חזקה. אנו נואשים לכך, וביידן לא נתן את זה היום.

"השיעור שעלינו ללמוד הוא כי רודנים עושים את מה שהם אומרים", הדגישה היילי. "פוטין אמר שיפלוש לאוקראינה ועשה זאת, סין אמרה שתשתלט על הונג קונג ועשתה זאת, כעת הוא אומרים שישתלטו על טייוואן. כאשר איראן אומרת כי היא רוצה להרוס את ישראל, עלינו להתייחס לזה ברצינות.

"פוטין הצהיר כי הוא רוצה לבנות מחדש את האימפריה הרוסית, להשתלט על פולין והמדינות הבלטיות, ועלינו לקחת אותו ברצינות", הזהירה השגרירה לשעבר.

אנא התפללו עבור יהודי העולם:

פרק כ'
לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד: יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב: יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ: יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה: יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא: נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ: עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ: אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר: הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד: יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:
אַחֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל הַנְּתוּנִים בַּצָּרָה וּבַשִּׁבְיָה הָעוֹמְדִים בֵּין בַּיָּם וּבֵין בַּיַּבָּשָׁה. הַמָּקוֹם יְרַחֵם עֲלֵיהֶם וְיוֹצִיאֵם מִצָּרָה לִרְוָחָה וּמֵאֲפֵלָה לְאוֹרָה וּמִשִּׁעְבּוּד לִגְאֻלָּה הָשָׁתָא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב וְאִמְרוּ אָמֵן.
תגיות:ולדימיר פוטיןג'ו ביידןניקי היילירוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה