חדשות בעולם

זלנסקי בנאום לפרלמנט האירופי: "עבור חלק מהאנשים שלי, זה היום האחרון בחייהם"

הנשיא האוקראיני דיבר בשיחת וידאו עם חברי הפרלמנט האירופי וסיפק להם תמונת מצב של האירועים בארצו: "16 ילדים נהרגו אתמול, איזה מין מבצע צבאי זה?". נאומו זכה למחיאות כפיים סוערות

  • כ"ח אדר א' התשפ"ב
זלנסקי (צילום: shutterstock)זלנסקי (צילום: shutterstock)
אא

מאמצי אוקראינה להתקרב למערב נמשכים גם ביום השישי ללחימה. על רקע דיווחים נוספים על הפצצות נוספות ועוד אבדות בנפש, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ממשיך להשקיע גם בזירה האירופאית. היום (שלישי) הוא נאם בשיחת וידאו בפני חברי הפרלמנט האירופי, על מנת להעביר להם באופן אישי את תמונת המצב באוקראינה ולקרוא להם להתגייס ולסייע.

"המדינה שלנו חווה טרגדיה, אנחנו נלחמים על האדמה, החופש והחיים שלנו", אמר זלנסקי. "אף אחד לא ישבור אותנו, אנחנו אוקראינים. אוקראינה מקריבה את טובי בניה מתוך רצון שיתייחסו אלינו כאל שווים. עשרות בני אדם נהרגו בחרקוב, וזהו מחיר החופש. רוסיה מדברת על מבצע צבאי, אבל תוקפת ילדים. 16 ילדים נהרגו אתמול, איזה מין מבצע צבאי זה?".

הוא חזר והדגיש: "עבור חלק מהאנשים שלי זהו היום האחרון בחייהם. אני מאמין שהיום אנחנו נלחמים להיות חופשיים, כמוכם. אנו מאבדים את האנשים הטובים ביותר שלנו ומשלמים את המחיר הגבוה ביותר".

הנשיא האוקראיני, שחתם אתמול על בקשת הצטרפות לאיחוד האירופי, ביקש להזכיר את המסר: "אוקראינה שואפת להיות חלק מהאיחוד האירופי. תוכיחו לנו שאתם איתנו. הוכיחו לנו שלא תוותרו עלינו ושאתם אירופאים אמיתיים. אז החיים ינצחו את המוות והאור יביס את החושך. תחי אוקראינה". במהלך הנאום, המתרגם שתרגם את דבריו של זלנסקי לאנגלית השתנק בבכי. הנשיא זכה בסוף דבריו למחיאות כפיים סוערות.

תגיות:רוסיהאוקראינהוולודימיר זלנסקיהפרלמנט האירופי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה