חדשות בעולם

הרס אדיר ברחבי אוקראינה: "קייב ואודסה הרוסות כמו אחרי מלחמת העולם השניה"

הרב פנחס זלצמן, רבה של מולדובה, מספר על הסיוע למאות ואלפי פליטים: "אנחנו לאחר ימים ארוכים ללא מנוחה. על סף התמוטטות"

  • כ"ח אדר א' התשפ"ב
בניין מגורים שניזוק בהפצצה אווירית בקייב, בירת אוקראינה (צילום: shutterstock)בניין מגורים שניזוק בהפצצה אווירית בקייב, בירת אוקראינה (צילום: shutterstock)
אא

מאות אלפי בני אדם עזבו בימים האחרונים את אוקראינה, ורבים מהם מקבלים מקלט במולדובה. הרב פנחס זלצמן, רבה של מולדובה, מספר לערוץ 7 על הקליטה המורכבת, והתוכנית שהוכנה לפרטיה עוד לפני שאזרחי אוקראינה האמינו שרוסיה תפלוש לכל ערי אוקראינה, ותחולל בהם הרס רב.

התוכנית קיבלה את אישור הממשלה, והיא כללה שכירת חדרים בבתי מלון לקליטת פליטים, שכירת אוטובוסים על מנת לנייד את המשפחות שמגיעות, הכנת תשתית להעברת מזון ועוד. המבצע יצא לדרך ביום רביעי שעבר, ומאז הרב זלצמן והקהילה היהודית במולדובה עובדים בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם השלטון המולדובי.

הקהילה היהודית במולדובה אינה עורכת אפליה כלשהי בין יהודים ללא-יהודים, וכל פליט המבקש עזרה ומזון – מקבל אותו. כל יהודי הקהילה מתגייסים לעזור, ביניהם אף יהודים רחוקים מאוד, "כאלה שבאים לבית הכנסת רק ביום כיפור", מציין הרב זלצמן.

הרב זלצמן מתאר את ההרס האדיר שחוללו ההפצצות באוקראינה: "חלק מאודסה נראה כמו אחרי השואה וכך חלקים מקייב, וכבישים בין עירוניים", הוא אומר.

"אנחנו על סף התמוטטות לאחר ימים ארוכים ללא מנוחה", משתף הרב הראשי, ומתאר את מורכבות הטיפול בהאכלת מאות יהודים במאות קילוגרמים של מזון. מחר (רביעי) צפויים להגיע למולדובה אנשי מקצוע מישראל, שיסייעו לקהילה היהודית לטפל במאות הפליטים, ולבני הקהילה לנוח מעט לאחר עבודה מאומצת ומתישה, במשך ימים ארוכים ללא מנוחה.

תגיות:אוקראינההרב פנחס זלצמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה