עובדות שלא ידעתם

הידעתם איזו צרעה שולטת במוח של תיקן?

איזו מצלמה ניתנת לבליעה, לאיזה צמח יש נעליים, ולמה אנחנו נוחרים? 5 עובדות שלא ידעתם

  • כ"ח אדר א' התשפ"ב
חרק הציקדה (צילום: shutterstock)חרק הציקדה (צילום: shutterstock)
אא

• הידעתם איזו צרעה שולטת במוח של תיקנים? לצרעת אמפולקס קומפרסה יש דרך מפתיעה במיוחד לגדל את צאצאיה. היא מזריקה ארס מיוחד ישירות למוחו של תיקן, ובאמצעותו שולטת בתיקן וגורמת לו ללכת אחריה למחילה שלה ולהמתין שם. הצרעה מטילה עליו ביצה, וכאשר הזחל בוקע מן הביצה, הוא ניזון מהתיקן ומתגלם בתוכו, עד שבוקע כצרעה בוגרת.

• הידעתם לאיזה צמח יש נעלי בית? צמח "נעלון הגברת" מוכר גם בכינוי "נעלי בית צהובות", הוא סוג של סחלב בעל מראה מעניין – פרחיו מזכירים נעלי מוקסין צהובות. הצמח משמש כתרופה טבעית לבעיות נפשיות שונות, כמו גם לנדודי שינה, לאפילפסיה, לכאבי ראש ועוד. ובעקבות הביקוש הרב, הצמח כיום כמעט נכחד.

• הידעתם איזו מצלמה ניתנת לבליעה? הקפסולה האנדוסקופית היא פיתוח ישראלי של מצלמה שניתנת לבליעה ממש כמו כדור אקמול. היא מצלמת ומשדרת את המתרחש במעיים, ומאפשרת אבחון קל של בעיות רפואיות שונות, כתחליף לניתוחים שנדרשו בעבר רק לצורך בדיקה.

• הידעתם מיהו החרק הרעשני ביותר? זהו חרק הציקדה, שמשמיע רעש רצוף ומטריד, שנשמע כמו צקצוק של אדם עצבני במיוחד. את הרעש יוצרת הציקדה לא בפיה, אלא באמצעות שתי לוחיות שנמצאות בצדי בטנה.

• הידעתם למה אנשים נוחרים? בדרך כלל, הסיבה לנחירות בזמן השינה היא היצרות של דרכי האוויר שבלוע ובגרון, מה שיוצר חסימה חלקית של האוויר שנכנס לריאות בנשימה. נחירות קלות הן נורמליות, אך אם הנחירות כבדות וקבועות, הן עלולות להצביע על בעיה רפואית – או לגרום לבעיה רפואית, החל בעייפות כרונית ופגיעה בזיכרון, ועד לדום נשימה בשינה.

תגיות:עובדות שלא ידעתםציקדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה