חדשות בארץ

חברים מספרים על רומן ברודצקי ז"ל, שנהרג מאש אוקראינית: "בוקר קשה ועצוב. כולם שבורים"

רומן ברודצקי ז"ל נהרג מאש אוקראינית, בעת שהיה חלק משיירת רכבים שנמלטו מאוקראינה אל גבול מולדובה. אמו איבדה את ההכרה כששמעה את הבשורה הקשה

  • כ"ח אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אזרחי ישראל קיבלו בכאב את הידיעה המרה על מותו של רומן ברודצקי ז"ל, שנהרג מאש אוקראינית, בעת שניסה להימלט מקייב. ברודצקי, אזרח ישראלי בן 40, נשוי ואב לשניים, התגורר באוקראינה. הוא נהרג בעת שנהג ברכבו הפרטי, כחלק משיירת רכבים שעשתה את דרכה לגבול עם מולדובה על מנת לצאת מאוקראינה. כוחות הצלה מקומיים שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע את מותו.

סגן שגריר ישראל באוקראינה, יואב ביסטריצקי, התייחס הבוקר (שלישי) למוות הכואב. "אנחנו בקשר עם הקבוצה הישראלית שהייתה עם רומן ברודצקי, ומבינים שהמצב שם לא נגמר. יש דאגה לביטחון האישי שלהם. ננסה לסייע להם בהמשך היום. גם אשתו וילדיו של רומן בקבוצה", אמר בראיון לכאן רשת ב'.

חברו של רומן, אלכסנדר קונסטנטינובסקי, היה אף הוא בשיירת הרכבים שניסתה להימלט מקייב. "התקדמנו לכיוון מולדובה, ראינו בחדשות שיש אור ירוק לתושבי קייב לעזוב אז לקחנו מזוודות ויצאנו לדרך. התחילו לירות עלינו, נתנו גז. ירו 10 כדורים לדלת ימין של הרכב שהייתי בו, מי שישבה לידי לא נהרגה בנס", אמר בראיון לגלי צה"ל. "לא רצינו לעשות שום דבר רע. רק רצינו לעזוב", הוסיף בכאב. קונסטנטינובסקי ציין כי הם עדיין לא יודעים מה לעשות, ושתי האפשרויות העומדות בפניהם גרועות במיוחד: "לא יודעים מה נעשה היום, זה לנסוע כצאן לטבח, לחזור לקייב ולמות. פשוט להמשיך את הנסיעה הזו ולספוג עוד אבידות", אמר.

חבר נוסף של ברודסקי ז"ל, אלכס מלר, סיפר כי המשפחה והחברים מתקשים לעכל את הבשורה המרה. "בוקר מאוד קשה ועצוב לכל המשפחה והחברים", אמר לרדיו 103FM. "הילדים שלו היו במקום אחר בכפר מאוד שקט, רק בת הזוג ראתה. יש לו ילד וילדה, הילד הקטן בן 3 והגדולה בת 6".

"כשהשמיים נסגרו הוא כבר לא היה יכול לברוח", הוסיף מלר בכאב. "הוא לא חשב זה יקרה. כולם שבורים וקיבלו את הבשורה מאוד קשה".

משרד החוץ מסר כי מנהלת המחלקה לישראלים בחו"ל שוחחה עם רעייתו של ברודצקי, השוהה כעת באוקראינה יחד עם ילדיהם: "הוריו המתגוררים בישראל קיבלו את ההודעה הקשה. משרד החוץ מבקש להביע את תנחומיו הכנים למשפחה בשעתה הקשה וימשיך לסייע למשפחה ככל שניתן".

מפרטים ראשונים על האירוע עלה שהשיירה בה נסע ברודצקי זוהתה בטעות על ידי כוחות אוקראינים ככוחות מורדים, ועל כן נפתחה לעברם אש.

הוריו של רומן מתגוררים בבאר שבע. עם הישמע הבשורה הקשה איבדה האם השכולה את הכרתה, ופונתה לבית החולים ברזילי שבאשקלון. "דיברתי איתו היום בשעה 14:00, הוא אמר לי שהוא נוסע עם חברה ועם עוד שני חברים למלודובה ושהוא רוצה לחזור לישראל, לברוח מהצרות", אמרה האם לחדשות 12. "האוקראינים ירו בו בטעות, הוא היה בדרך למעבר הגבול. אני רוצה שיעלו את הגופה לארץ, שיהיה קרוב אליי. אני לא מעכלת".

מילה, רעייתו של רומן, שוחחה עם אביו המתגורר בישראל. בשיחה שנקטעה בשל המלחמה, הספיקה לומר לאב השכול כי היא מנסה להביא את גופת בעלה לישראל. "אני מקווה שנגיע, אני אתקשר אם אשאר בחיים", אמרה לאב בטרם התנתקה השיחה. 

תגיות:אוקראינהרומן ברודצקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה