חדשות בעולם

טרגדיה באוקראינה: אזרח ישראלי נהרג סמוך לקייב

רומן ברודצקי, בשנות ה-40 לחייו, היה בדרכו לעזוב את אוקראינה אך נורה בסמוך לקייב ונהרג. אביו סיפר: "רציתי לנסוע לאסוף אותם"

  • כ"ז אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

(עודכן: 21:16)

רומן ברודצקי, אזרח ישראלי בשנות ה-40 לחייו, נשוי ואב לשניים, נהרג היום (שני) סמוך לקייב כתוצאה מירי - כך מסר הערב שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל ברודצקי. נסיבות הירי נבדקות, וכרגע החשד הוא שברודצקי נהרג בעקבות מפגש עם מיליציות מקומיות שחשדו כי מדובר בסוכן רוסי.

בראיון לכאן 11 סיפר אביו של ברודצקי: "רציתי לנסוע בכיוון של מולדובה (כדי לאסוף אותם), כדי שאחר כך ניסע לארץ. הם נסעו עם שני רכבים, במחסום חשבו שהם צ'צ'נים וירו בהם. אני חושב שזה היה בטעות, אבל אני לא יודע בדיוק איך זה קרה". 

ברודצקי, שהתגורר באוקראינה, נהרג בעת שנהג ברכבו הפרטי, כחלק משיירת רכבים שעשתה את דרכה לגבול עם מולדובה על מנת לצאת מאוקראינה. כוחות הצלה מקומיים שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע את מותו.

במשרד החוץ אמרו, כי מנהלת המחלקה לישראלים בחו"ל שוחחה עם רעייתו של ההרוג, השוהה כעת באוקראינה יחד עם ילדיהם: "הוריו המתגוררים בישראל קיבלו את ההודעה הקשה. משרד החוץ מבקש להביע את תנחומיו הכנים למשפחה בשעתה הקשה, וימשיך לסייע למשפחה ככל שניתן".

שר הביטחון בני גנץ הביע את השתתפותו בצער המשפחה: "לבי עם בני משפחתו ברגעים קשים אלו. אנו משקיעים מאמצים רבים בחילוץ ישראלים ויהודים המבקשים לצאת מאוקראינה, ונמשיך לפעול מסביב לשעון עד שהמשימה תושלם".

תגיות:אוקראינהמשרד החוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה