הורים וילדים

5 רעיונות לזמן איכות כיפי ומקרב עם הילד

איך יוצרים בחיי השגרה רגעים של קירבה בינינו לבין ילדנו? איך בתוך כל העומס והבלאגן יוצרים זיכרונות ילדות? הנה הטריק – השתיקו פלאפונים, בחרו פעילות או שתיים, וצרו את הרגע

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הם חוזרים מהמסגרות – גנים ובתי הספר – אוכלים צהריים, ומה עכשיו...? אולי במקום להם לתת כמה שעות של העסקה עצמית, נהיה איתם? נשקיע בהם? נתן להם תשומת לב ויחס, להם הם כל כך זקוקים? נוכחות הורית ויצירת קירבה הם דברים שילוו אותם לאורך כל חייהם, וזו לא הגזמה. תת ההכרה של ילד שמקבל יחס מהוריו מקבעת אמונה פנימית האומרת "אני שווה", והתרגום של זה הוא ביטחון והערכה עצמית.

אז מה אפשר לעשות בזמני ה'ביחד' האלה? הנה 5 רעיונות ליום-יום שיעשו טוב מאוד את העבודה. תוכלו לעשות אותם עם כל ילדיכם בו זמנית, או כזמן איכות אישי עם ילד אחד. מומלץ לדאוג מדי פעם לזמן אישי של אחד על אחד עם כל ילד.

1. אלבום זיכרונות אישי. קנו לילד אלבום זיכרונות אותו הוא ימלא יחד אתכם. שבו ביחד על אוסף התמונות, ותנו לו לבחור מספר תמונות שהוא אוהב עבור אלבום הזיכרונות שלו. גשו לפתח אותן, ותנו לו לסדר אותן באלבום. לצד כל תמונה שאלו אותו מה הוא מעוניין לכתוב. קשטו יחד את האלבום עם מדבקות וקישוטים.

2. צבעים, צבעים, צבעים, ומכל מיני סוגים. קנו בחנות מסוג 'הכול בשקל' פריטים שונים ומגוונים לעבודות יצירה, שימלאו לכם שעות ארוכות של הנאה. תוכלו לקנות פריטי עץ זולים שעולים כמה שקלים בודדים, כמו מסגרות תמונה או מתקן להעמדת צבעים בעיצובים שונים, ואת כל מה שאפשר כדי לקשט אותם: צבעי מים, מכחולים, דבק נצנצים, פונפונים צבעוניים, דפי סול נוצצים, מקלות עיטור צבעוניים, טושים, מדבקות, נוצות ועוד.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

3. הכי פשוט. לכו איתם לחנות המכולת הקרובה, ותנו להם לבחור את הארטיק הכי מפנק. שבו במרפסת, בגינה או אפילו בגן המשחקים, והקריאו להם סיפורים שהם אוהבים בזמן שהם מתענגים על הגלידה. אפשרות אחרת במקום להקריא סיפור היא לעשות סבב סיפור בהמשכים, כלומר שכל אחד בתורו ממציא מדמיונו קטע קצר מהסיפור, והבא אחריו ממשיך מאותה נקודה. אם אתם בשוונג של שעת סיפור, תוכלו להמשיך ולספר להם סיפורי ילדות משעשעים מעברכם.
במידה והסיטואציה היא של אחד על אחד, אחרי שנוצרה אווירה טובה ונינוחה כדאי לנצל את ההזדמנות לשיחה פתוחה ומקרבת, לשאול ולהתעניין בילדכם.

4. הקינוח שנוש-נוש הכינה. הוציאו ספר מתכונים לקינוחים, ותנו לילדים לבחור איזה קינוח הם רוצים להכין. תנו להם להתפרע. לכו יחד לסופר וקנו את כל הרכיבים שחסרים, ואחר כך שימו סינרים, הפשילו שרוולים וגשו יחד לעבודה. ומומלץ עם מוזיקה מקפיצה ברקע.

5. מי עכשיו המדריך? אחרי כל הגלידה והקינוחים, חייבים לשלב גם קצת ספורט. שימו מוזיקה טובה, והתחילו להיכנס לתפקיד של מדריך אירובי. בתורות כל פעם אחד מכם יהיה המדריך, והאחרים יבצעו את התרגיל שהמדריך מדגים. תוכלו לשלב בין תרגילי התעמלות לבין תנועות ריקוד שהאחרים יחקו.

תגיות:זמן איכותהורים וילדיםTOP5

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה