חדשות בעולם

העיתונאי הישראלי נמלט מאוקראינה: "נסיעה אין-סופית לעבר הגבול. מדפי האוכל ריקים"

איתמר מור, עיתונאי 'עולם קטן', ניסה לברוח מאוקראינה במשך ימים ארוכים: "המתח היה גדול, הפצצות כבדות. מדפי האוכל ריקים, תחנות הדלק גם"

  • כ"ז אדר א' התשפ"ב
(צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)(צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)
אא

איתמר מור, עיתונאי 'עולם קטן', עושה בשעות אלו את דרכו לישראל ומודה לה'. "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה", הוא אומר.

מור הגיע בשבוע שעבר לקייב, על מנת לערוך ראיון עם חברי הקהילות היהודיות באוקראינה לעלון "עולם קטן". כאשר נסגרו השמים, יצא מור ברכב לכיוון שגרירות ישראל בלבוב. הדרך היתה פקוקה באופן לא יתואר, ובאמצע הנסיעה האין-סופית שמע מור שהשגרירות הודיעה לישראלים לנסות לעבור עצמאית ושינה את המסלול.

מור עבר מנקודת גבול אחת לשניה מאוקראינה לפולין, כאשר המתח גדול והפצצות נשמעות כל העת. הוא החליט לחזור ללבוב. "המתח היה גדול, הרוסים הפציצו, הצנחנים צנחו, תחנות הדלק היו ריקות, מדפי האוכל גם", מתאר חברו מאיר שוורץ. "אחרי שהיה בדרכים 60 שעות הוא קיבל מיטה ואוכל. אתמול יחד עם כתבי ערוצי 12 וערוץ 13 ועוד אזרחים ישראלים יצאו באוטובוס לגבול רומניה". כעת נמצא מור בדרכו לישראל.

גורמים אמריקנים מדווחים כי גם בלארוס צפויה להצטרף לפלישה הרוסית. עד כה הצבא של בלארוס נמנע מלהתערב באופן ישיר, למרות שרוסיה תקפה מהמדינה. לבלארוס 45 אלף חיילים מוכנים לפעולה, ועל פי הדיווחים הם עשויים להישלח עוד הבוקר לקייב. כזכור, בבלארוס שולט הרודן הדיקטטור אלכסנדר לוקשנקו, הזקוק לברית עם מדינה חזקה באירופה - ורוסיה היא האופציה היחידה עבורו. גם לפוטין יש עדיין לא מעט אינטרסים בבלארוס, וגם תקווה שבעתיד יוכל להפוך מדינה קטנה זו לחלק מרוסיה הגדולה, יחד עם אוקראינה.

בשעה 12:00 על פי שעון בלארוס צפויות להתחיל שיות המו"מ בין רוסיה לאוקראינה. נשיא אוקראינה וולודמיר זלנסקי אמר כי "היממה הקרובה קריטית".

זלנסקי שוחח עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון במהלך הלילה. בהודעה שפרסמו הבריטים לאחר השיחה המשותפת, נאמר: "ראש הממשלה שיבח את האומץ של העם האוקראיני בעקבות הפלישה הרוסית. כמו כן הוא שיבח את מנהיגותו של זלנסקי מול הקושי הרב. ההתנגדות של האוקראינים היא הירואית. הנשיא זלנסקי אמר כי הוא מאמין ש-24 השעות הקרובות יהיו תקופה קריטית לאוקראינה, וראש הממשלה אמר כי הוא יעשה כל שביכולתו על מנת להבטיח סיוע הגנתי לאוקראינה. המנהיגים הסכימו להמשיך בדיאלוג קרוב".

תגיות:מלחמהאוקראינהאיתמר מור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה