בריאות ותזונה

בריא לדעת: מה יקרה לגופכם אם תצרכו כפית שמן קוקוס בכל יום?

מה יקרה לגופכם אם תצרכו כפית שמן קוקוס בכל יום למשך שמונה שבועות - במקום השמנים האחרים?

אא

בין אם אתם כבר מכירים אותו ומשתמשים בו ובין אם לא - כדאי שתכירו את היתרונות הרבים שיש לשמן קוקוס על הבריאות שלכם, ולא רק כשמדובר בחיזוק שורשי השיער. 

המטבח האסייתי למשל, לא הפסיק להשתמש בו גם כאשר 'איגוד הלב האמריקני' יצא בקמפיינים להכפשת שמו של שמן הקוקוס, תוך שהוא מפיץ את השמועה כי הוא מסוכן לגוף. 

מה שאיגוד הלב האמריקני שכח לציין הוא ששמן הסויה והתירס שהוא כל כך משבח בקמפיינים האלה - גרועים פי כמה וכמה משמן קוקוס, בפרט כשהם מגיעים לטמפרטורות גבוהות. 

למעשה, מחקרים מוכיחים כי אזרחים אמריקניים שהחלו לצרוך את השמנים הללו כתחליף לשמן קוקוס - חלו יותר במחלות כלי דם, השמנת יתר, אלצהיימר, כולסטרול גבוה ושומנים בדם. 

לעומת זאת, מחקר בן שנים ספורות שנעשה על ידי רופא אמריקני בשם ד"ר וויט (באנגלית: White, MD) - מצא כי יש קשר ישיר בן צריכת שמן קוקוס כתחליף לשמנים אחרים, לבין בריאות הגוף והימנעותו ממחלות כלי דם ולב. 

תוצאות המחקר פורסמו בשנת 1999 בז'ורנל הרפואי American Journal of Clinical Nutrition. ד"ר וויט עקב במשך 14 ימים אחרי 12 נשים שסובלות מעודף משקל חריג, תוך שהוא מצווה עליהן לצרוך חמאה ושמן קוקוס בלבד, כמקורות שומן בתפריט היומי שלהן. 

ד"ר וויט הוכיח כי לאחר שבעה ימים - קצב חילוף החומרים השתפר, והקלוריות שהנשים הללו שרפו היו גבוהות יותר בזמן קצר יותר, בהשוואה לדיאטות אחרות. "הצלחנו להוכיח באופן כמעט בלתי ניתן להפרכה, ששמן הקוקוס אכן ממריץ ספיגה של חומרים מזינים בגוף ומקל על תהליך העיכול. כל המטופלים שלי שצרכו אותו לאורך זמן, דיווחו על בוסט של אנרגיה שחשו, ועל משיכה פחותה לדברי מתיקה וג'אנק פוד".

הסיבה לכך לדבריו היא ששמן הקוקוס תורם בצורה משמעותית לאיזון של רמות הסוכר בדם, ואף ממריץ ייצור הורמונים שמשפרים את מצבו הנפשי-רגשי של האדם. 

ד"ר וויט ממשיך ואומר כי צריכת כף שמן קוקוס אחת ביום "תאריך את חייכם ותשפר את בריאותכם בצורה משמעותית".

הוא מוסיף ומדגיש כי שמן קוקוס מעולה במיוחד עבור אנשים שרוצים לרדת במשקל, היות והחומרים הפעילים שבו המכונים MCT - הם בעלי יכולת שריפת קלוריות יוצאת דופן, בהשוואה לכל שומן אחר. 

תגיות:נפלאותמדהיםשמן קוקוסיתרונות בריאותיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה