חדשות בריאות

מחקר ישראלי פורץ דרך: כך אפשר למנוע התקפי לב

תגלית משמעותית בקרדיולוגיה מצביעה על קשר בין הרכב חיידקי המעי – להתקפי לב

  • כ"ו אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר פורץ דרך מצביע על כך שההבדל העיקרי בין אנשים בריאים לבין חולי לב מצוי דווקא ב... מחסור של חיידקים ספציפיים שקיימים.

מדובר במחקר גדול ומעמיק שמטרתו היא למצוא גורמי סיכון חדשים להתקפי לב, שנערך על ידי המערך לקרדיולוגיה בבילינסון מקבוצת הכללית ומדעני מכון ויצמן למדע.

במהלך המחקר בדקו החוקרים את הקשר בין הרכב החיידקים במעי לבין התקפי לב. הממצאים הצביעו על כך שהרכב החיידקים במעי של חולי הלב שונה באופן משמעותי מהרכב החיידקים במעי של אנשים בריאים. כאשר תוצרי הפירוק של החיידקים נספגים מהמעי לזרם הדם - הם משפיעים על כלי הדם והלב.

החוקרים גילו שבמעי של חולי לב, חסר חיידק ממשפחת ה-Clostridiaceae שנמצא באסוציאציה לחומרים בדם שמגנים על הלב וכלי הדם. עוד גילו החוקרים שהחסרים בהרכב החיידקים במעי מופיעים בשלבים מוקדמים של התפתחות טרשת עורקים, עוד לפני שהמחלה באה לידי ביטוי קליני.

במהלך המחקר אספו החוקרים נתונים קליניים מפורטים ודגימות ביולוגיות מ-1169 משתתפים, בריאים ולאחר התקף לב. בעזרת המידע שנאסף יצרו החוקרים מאגר נתונים רחב היקף שנמדד ונבחן גם על ידי עם קבוצת המחקר האירופיתMetaCardis , ובאמצעות מודלים מתמטיים ובינה מלאכותית הצליחו החוקרים לזהות מסלולים מטבוליים הקשורים לחיידקי המעי, שלא היו ידועים עד היום.

ד"ר יעלה טלמור-ברקן, יוזמת המחקר ורופאה בכירה במערך לקרדיולוגיה, מסרה: "המחקר מדגיש את החשיבות של רפואה מותאמת אישית בתחום הקרדיולוגיה. עבור כל משתתף במחקר מיפינו אלפי מולקולות בדם (מטבוליטים) הקשורות לחיידקי המעי ולגורמי סיכון קרדיו-וסקולריים ידועים, כגון: גנטיקה, תזונה, כולסטרול גבוה, סכרת ויתר לחץ דם. באמצעות נתונים אלו בנינו לכל חולה לב מפה מטבולית אישית אשר מאפשרת להעריך מהם גורמי הסיכון אשר אינם מאוזנים אצלו בצורה אופטימלית ועשויים והוביל להישנות של המחלה".

פרופ' רן קורנובסקי, מנהל המערך לקרדיולוגיה בבילינסון, ציין כי מחקר זה מהווה תגלית משמעותית בקרדיולוגיה. לדבריו, "תוצאות המחקר מהוות בסיס לפיתוח אמצעי אבחון וטיפול חדשים במחלות כלי דם בלב, כגון פיתוח קפסולות חיידקים אישיות ו/או טיפול בגורמים מטבולים בשיטות מולקולריות וברפואה מדויקת יותר ומותאמת אישית".

תגיות:התקף לבמחקרחדשות בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה