חדשות בעולם

היום הרביעי למלחמה: רוסיה תנותק חלקית מ'סוויפט', 150,000 ברחו לפולין

מתקפת ארטילריה כבדה על הבירה האוקראינית קייב. הבוקר נכנסו כוחות רוסיים לחרקוב, העיר השניה בגודלה באוקראינה

  • כ"ו אדר א' התשפ"ב
המתקפה הרוסית על קייב (צילום: shutterstock)המתקפה הרוסית על קייב (צילום: shutterstock)
אא

מלחמת רוסיה – אוקראינה נכנסה זה עתה ליומה הרביעי: כתוצאה מההתקפות הרוסיות, נמל התעופה ומאגר נפט – נפגעו. כתוצאה מהפגיעה במכלי הנפט במקום הוצתה בעירה גדולה, ושמי הבירה האוקראינית הוארו כאור יום, במשך דקות ארוכות. בנוסף פוצצו הרוסים צינור גזר בחרקוב, והממשל האוקראיני מציע לאנשים לכסות את חלונותיהם בבד לח, כדי להימנע משאיפת הגז.

אזרחים אוקראינים נפגעים. בניין מגורים בן 9 קומות בחרקוב, העיר השניה בגודלה באוקראינה – נפגע מטיל. אישה ששהתה בבנין נהרגה, כ-80 בני אדם חולצו, והבין ספג נזק רב. מתחילת המלחמה היו לפחות 240 אזרחים שנפגעו מהתקפות הכוחות הרוסיים - בהם 64 הרוגים, ומאות נותרו ללא גישה למים ולחשמל – כך דיווחה נציבות זכויות האדם של האו"ם. יותר מ-150 אלף כבר ברחו מאוקראינה לפולין, מולדובה ומדינות שכנות אחרות ממערב למדינה, ובאו"ם הזהירו שהמספר עלול לגדול ל-4 מיליון אם הלחימה תסלים.

הכוות הרוסיים מתחילים לסגור על הבירה, אך הכוחות האוקראיניים הצליחו להאט באופן יחסי את התקדמותו של צבא פוטין. תושבי הערים הגדולות של אוקראינה שהו גם הלילה במקלטים ובתחנות הרכבת התחתית, תוך חשש מהסתערות קשה של צבא רוסיה על הערים המרכזיות, ובפרט על הבירה קייב.

במהלך הלילה, החל מאמש בשעה 17:00, נכנס לתוקפו עוצר בקייב, והוא יימשך עד יום שני בבוקר. "כל מי שיהיה בחוץ ייחשב לאויב וייעצר", הודיע ראש העיר קייב. נשיא אוקראינה וולדמיר זלנסקי מעודד את חייליו להילחם: "נמשיך להילחם כמה זמן שיידרש כדי לשחרר את ארצנו", אמר.

במערב החליטו לשלוף הלילה את "נשק יום הדין" – סנקציה כלכלית קשה, המנתקת את רוסיה באופן חלקי ממערכת העברת הכספים העולמית "SWIFT". בהצהרה משותפת לארצות המערב, נכתב: "נבטיח ביחד שהמלחמה הזו תהיה כישלון אסטרטגי של פוטין. אנו נחושים להמשיך להטיל על רוסיה עלויות שיבודדו אותה עוד יותר מהמערכת הפיננסית הבינלאומית ומהכלכלות שלנו. אנו ניישם את הצעדים הללו בימים הקרובים".

כחלק מצעד זה, רק חלק מהבנקים הרוסיים, אלה שהוטלו עליהם סנקציות בעבר, ינותקו מ-.SWIFT עוד הודיעו המדינות החתומות על ההסכם כי יגבילו את יכולת הבנק המרכזי של רוסיה לתמוך ברובל הרוסי.

ארה"ב התחייבה להעביר סיוע צבאי נוסף שמוערך בכ-350 מיליון דולר, כולל אמצעי לחימה נגד טנקים, שריון גוף ונשק נוסף. גרמניה תעביר לאוקראינה 1,000 טילים נגד טנקים ו-500 טילי קרקע-אוויר. גם הולנד וצ'כיה הודיעו כי ישלחו נשק לצבא האוקראיני, ופורטוגל הודיעה על שליחת "תגבורת". צרפת ציינה כי תשלח לאוקראינה סיוע צבאי. ואיטליה ובלגיה צפויות אף הן לתרום נשק לצבא האוקראיני.

הרב זמיר כהן: רוסיה והנבואה של הגאון מוילנא - האם הגאולה בפתח? צפו:

 

תגיות:רוסיהאוקראינהמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה