חדשות בארץ

המתיחות בצפון: חוסלו ארבעה מחבלים שניסו להניח מטען בצד הישראלי

נגררים להסלמה? יממה לאחר הדיווחים בתקשורת הבינלאומית על תקיפת הנשק הסורי שיוחסה לישראל חוסלו אמש ארבעה מחבלים כשניצפו מניחים מטען סמוך לגבול, במטרה לפגוע בכוחותינו

אא

יממה אחרי התקיפה (לכאורה) בסוריה, סוכל פיגוע בגבול הצפוני. אמש סמוך לשעה 21:30 בערב זיהו תצפיתנים מחטיבת גבעתי בצה"ל על פעילות חשודה בגבול עם סוריה ברמת הגולן, סמוך לעיירה מג'דל שמס. כשהובהר שהארבעה עוסקים בהנחת מטען חבלה, נפתחה לעברם אש מכלי טיס של חיל האוויר. בצבא לא הבחינו בבריחה של מי מחברי החוליה מן המקום. החוליה לא הספיקה להפעיל את המטען לפני שנפגעה. בצה"ל אומרים כי באזור לא נרשמו באחרונה ניסיונות מעבר של אזרחים, וכי התנהגות החוליה שנפגעה מעידה בוודאות כי היו אלה מחבלים.

יצוין כי בעבר כבר נפצעו ארבעה לוחמי צה"ל ממטען מסוג זה שהונח באזור זה. לפי שעה לא ידוע האם המחבלים חדרו מתוך שטח סוריה או שהו בישראל ושיתפו פעולה עם הסורים.

התגובות מהמערכת הפוליטית לא איחרו לבוא: ראש הממשלה נתניהו התייחס לאירוע בחומרה ואמר כי "כל ניסיון לפגוע בחיילינו או באזרחנו ייתקל בתגובה נחושה כמו בפעולת צה"ל הלילה שסיכלה ניסיון פיגוע. אני משבח את ערנות חיילי צה"ל שהביאה לפעולה מהירה ומדויקת".

אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר הערב בנאום בקבלת פנים שערך לפיקוד הבכיר של צה"ל לרגל יום העצמאות, זמן קצר לפני התקרית ברמת הגולן כי "איראן ממשיכה לנסות לחמש את חיזבאללה גם בימים אלו והיא שואפת לצייד את ארגון הטרור הלבנוני בנשק מתקדם ומדויק. אנשי משמרות המהפכה וחיזבאללה שואפים לעשות זאת בכל דרך ובאמצעות כל נתיב. הם מודעים לקווים האדומים שישראל הציבה ושאין לה כל כוונה להתפשר עליהם: לא נאפשר העברת נשק איכותי לארגוני טרור, ובראשם חיזבאללה, ונדע להגיע אליו ואל שולחיו בכל עת ובכל מקום. לא נאפשר לאיראן ולחיזבאללה להקים תשתיות טרור בגבולנו עם סוריה, ונדע להניח ידנו כל כל מי שיאיים על אזרחי ישראל לאורך הגבולות ואף הרחק מהם".

יעלון הוסיף, מבלי לפרט למה כוונתו, כי "רק במוצאי יום העצמאות נוכחנו לדעת כי המציאות הביטחונית מחייבת אותנו לפעול באחריות ובשיקול דעת, לא להתפתות לפתרונות קלים ושטחיים, לפעול לפי הכלל 'סוף מעשה במחשבה תחילה', להגיב באופן חד, ברור ונחוש, אך גם לא לשלוף מן המותן, לנהל מדיניות מושכלת ונבונה". השר ובכירי צה"ל קיבלו את ההודעה הראשונה על סיכול ניסיון הפיגוע מיד בתום טקס קבלת הפנים בקריה בתל אביב.

חשד כי המניע לאירוע בוצע כתגובה לדיווחים על תקיפת הנשק הסורי שיוחסה לישראל יממה לפני כן.

יצוין כי הבוקר נשמעים שוב דיווחים המייחסים לישראל תקיפות נשק בסוריה שבוצעו אמש בשעות הערב המאוחרות, אך לפי שעה נראה כי מדובר בדיווח כוזב והתקיפה בוצעה ככל הנראה ע"י כוחות צבא המורדים.

תגיות:מתיחותסוריהמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה