חדשות בעולם

שליח חב"ד בקייב: "התעוררנו לקול הפצצות"

הרב יוסף אסמן, שליח חב"ד בקייב, שיתף על היום הלא פשוט שעבר על היהודים בבירת אוקראינה, וביקש לשאת תפילה לשלומם

  • כ"ג אדר א' התשפ"ב
בית כנסת חב"ד בקייב (צילום: מנדי הכטמן/FLASH90)בית כנסת חב"ד בקייב (צילום: מנדי הכטמן/FLASH90)
אא

בין מיליוני אזרחי אוקראינה נמצאים גם כמה אלפי יהודים שעדיין לא התפנו מהמדינה. אחד מהם הוא שליח חב"ד בקייב, הרב יוסף אסמן, ששוחח מוקדם יותר היום (חמישי) עם אתר "כיכר השבת" וסיפר על היממה הלא פשוטה שעוברת עליהם: "התעוררנו לקול הפצצות. בשעה חמש בבוקר כל הבתים רעדו. הבנו שהכריזו על מצב מלחמה. כל כמה דקות עוברים מטוסים ומסוקים של חיל האוויר האוקראיני".

בעקבות המצב עברו הרב ואנשיו לעיירה אנטבקה הסמוכה לעיר. הוא הוסיף: "אנחנו קוראים לכל היהודים והישראלים בקייב להגיע הנה. אנחנו דואגים להם לאוכל ושינה, הכל בחינם, העיקר שיהיו במקום קצת יותר בטוח".

הרב אסמן סיפר שכמו רבים, גם הוא לא האמין שרוסיה אכן תממש את איומיה: "היו לנו התראות בלילה, אבל זאת הייתה הפעם הרביעית או החמישית וכולנו מכירים את המושג של זאב-זאב, אז חשבנו שזאת עוד התראה, אבל בבוקר הבנו שזאת לא סתם עוד התראה".

לשאלה האם הוא חושש, השיב הרב: "כשליחי חב"ד הפחד זה הדבר האחרון שיכול להיות אצלנו. אנחנו נמצאים כאן מכוחו של הרבי". עם זאת הוא הודה כי "יש סוג של פאניקה בציבור, כי כשאתה שומע טילים מתפוצצים ורואה את המצב של אוקראינה, זה כמובן גורם לאי נוחות. אבל אנחנו מנסים לשמור על רגיעה, נוטעים ביטחון באנשים ומקווים שבעזרת השם נוכל לחזור בקרוב לפעילות שלנו".

את השבת הקרובה מתכננים הרב ואנשיו להעביר נכון לעכשיו באנטבקה, אך הוא ביקש להדגיש שהם ידאגו לצורכי השבת גם לכל כל מי שנשאר בקייב: "אנחנו מבקשים מכל היהודים בעולם לשאת תפילה ולהתפלל לשלום יהודי אוקראינה ובכלל, שנוכל לעבור את המלחמה בשלום".

תגיות:מלחמהרוסיהיהודיםאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה