מפתחות לחיים

מרגש: בן המשפחה הבריא לחלטין בזכות...

אם יש משהו שעובר עליך בחיים, משהו שמכביד עליך, אל תחפש היכן להתלונן ואיך לרפא. גם את זה צריכים לעשות, אבל המטרה האמיתית שלך היא לחשוב מהו הדבר הדבר שאני אעשה בעולם, שכנגדו יעשה הקדוש ברוך הוא גם לי טוב

אא

שלום וברכה מורי ורבותי!

מספר הגאון הגדול, רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, שיום אחד נכנסו אליו לכולל משפחה שלמה, וביקשו לקרצף ולנקות את הכולל מכל אבק ולכלוך.

שאל אותם כבוד הרב: "מה העניין? מדוע בחרתם להתנדב דווקא במקומנו זה?".

אמרו לו שיש להם מישהו במשפחה שגילו אצלו את המחלה הידועה, ובגופו יש גרורות, ומקובל אצלם שכדי לנקות את הגוף מגרורות, יש לנקות את בית ה'. "אנו ננקה כאן את בית ה'", הם אמרו, "והקדוש ברוך הוא ינקה את גופו של יקירנו".

תיאם איתם כבוד הרב את השעות בהן אין אברכים בכולל, ובשעות הללו הם היו מגיעים, מקרצפים את המקום, מנקים אותו ומחדשים אותו לחלוטין.

ואכן, לאחר תקופה קצרה, הם חזרו והודיעו שבן המשפחה שלהם הבריא לחלוטין!

מורי ורבותי!

אין דבר טוב שאין לו משמעות, אין מעשה הגון שאין לו תוצאות הגונות ונכונות בכל אחד משלבי החיים שלנו.

ניקיון תמורת ניקיון, אהבה תמורת אהבה והצלחה תמורת הצלחה!

אם יש משהו שעובר עליך בחיים, משהו שמכביד עליך, אל תחפש היכן להתלונן ואיך לרפא. גם את זה צריכים לעשות, אבל המטרה האמיתית שלך היא לחשוב מהו הדבר הדבר שאני אעשה בעולם, שכנגדו יעשה הקדוש ברוך הוא גם לי טוב.

אומרת הגמרא הקדושה (סוטה ח' ע"ב) שלמרות שדין ארבע מיתות בטלו מן העולם, אבל עדיין מידה כנגד מידה לא בטלה, וגם אם מישהו מצליח לחמוק מהעונש המקורי, "זוכה" מהקדוש ברוך לעונש דומה למה שמגיע לו.

ובמקרה שלנו, גדולה מידה טובה ממידת פורענות פי כמה וכמה (עפ"י יומא ע"ו ע"א, תוספתא סוטה פ"ד ה"א). ולכן, אם האדם זוכה לעשות משהו טוב, הרי שכנגד זה, תמיד הוא יזכה לטוב הרבה יותר.

מסתכלים במבט קדימה, מחפשים אך ורק את הדברים הטובים. ולא מחכים להגיע לזמנים קשים כדי לעשות משהו טוב שיציל אותנו. אלא להיפך, מגיעים מראש עם חשבון מלא, לא בהתחייבויות, אלא בקבלות, משהו שמעניק את החיים השלווים, הטובים והאמתיים, מתוך שפע גדול ואמיתי.

וכמו שכתבו הגאון מוילנא והחיד"א זכר צדיקים וקדושים לברכה, שככל שהאדם עושה טוב בעולם, ורבים האנשים התלויים בו, כך לעולם הוא לא יחוה שום חויה של מוות, או של צער, כי הצער הזה יגרום צער להרבה אנשים אחרים שלא מגיע להם להצטער.

בהצלחה רבה לכולנו,

וברוכים תהיו!

תגיות:הרב אליהו רביתרופה למחלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה