חדשות בעולם

הרב הראשי לאוקראינה מספר על התקיפה; הנשיא זלנסקי: "הרוסים תקפו אותנו כמו הנאצים"

הרב יעקב דב בלייך מבקש מעם ישראל להרבות תפילה עבור יהודי אוקראינה. "מי שעזב לפני כן – עשה צעד חכם. כעת קשה מאוד לצאת, הכל מופצץ"

  • כ"ג אדר א' התשפ"ב
יהודים באוקראינה (צילום: מנדי הכטמן / פלאש 90)יהודים באוקראינה (צילום: מנדי הכטמן / פלאש 90)
אא

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נשא הבוקר (חמישי) נאום לאומה: "ניתקנו את היחסים עם רוסיה, הם תקפו אותנו כמו הנאצים במלחמת העולם השנייה", אמר. זלנסקי פנה לאזרחים וקרא: "נחלק נשק לכל מי שמוכן לשאת אותו ולהגן על המולדת".

מוקדם יותר הכריז הנשיא על משטר צבאי בכל ארצו. "ארה"ב כבר החלה לאחד את תמיכתה של הקהילה הבינלאומית", אמר. "היום כל אחד מכם צריך לשמור על רגיעה. הישארו בבית אם אתם יכולים. אנחנו חזקים. אנחנו מוכנים להכל. אנחנו עובדים. הצבא עובד. כל מערכת הביטחון עובדת. ננצח את כולם. אל תיכנסו לפאניקה".

רבה של אוקראינה, הרב יעקב דב בלייך, תיאר ל'כיכר השבת' את המצב באוקראינה: "ב-5:00 לפנות בוקר התחילו הפצצות בערי מרכז אוקראינה ובכל הערים. הרוסים מפציצים עכשיו את שדות התעופה וגם בסיסים צבאיים וגם מחסנים צבאיים בכל רחבי אוקראינה".

"הפלישה לאוקראינה החלה ב-5 מקומות", פירט הרב הראשי לאוקראינה, "הרוסים תוקפים מחרקוב, לוגנסק, סומי, ז'יטומיר וצרקינוב, פלוס חצי האי קרים. משתוללת שם מלחמה אדירה.

הרב בלייך הוסיף ותיאר את מצבן של הקהילות היהודיות: "אלו שהצליחו להתפנות וללכת יותר לכיוון מערב - הגיעו למקום יותר בטוח. אך מי שניסה להימלט כשכבר החלה הפלישה, לצערנו זה כבר לא התאפשר. היו מאות משפחות שיצאו מקייב. ממקומות אחרים זה מאוד קשה לצאת, מכיוון שבהרבה מקומות יש בסיסים צבאיים ויש שם פצצות ומטוסים שטסים, וסגרו את המרחב האוקראיני לכל הטיסות האזרחיות. מי שכבר עזב לפני כן - עשה צעד חכם.

"המרכזים של הקהילות באודסה ובקייב מנסים להוציא את היהודים שנמצאים שם לכיוון מערב, שם לעת עתה הכול נשאר פתוח, אפילו מקומות שמופצצים כעת", הוסיף הרב לתאר את המדינה המדממת.

"האנשים פה באוקראינה לחוצים מאוד ולא יודעים מה ילד יום, ואיך זה ייגמר ואיך זה יימשך, ואנחנו מתפללים ומבקשים מכולם להתפלל עבור היהודים באוקראינה, שיהיה שלום ולא יהיה נזק לאף אדם חס ושלום", הוסיף הרב הראשי לאוקראינה.

הקהילה היהודית במולדובה נערכת לקבל מאות יהודים וישראלים שיצאו מאוקראינה. "אנו מוכנים עם צי אוטובוסים לשינוע אנשים מאוקראינה למולדובה, עם מלאי מזון, בתי מלון שנשכרו מראש יחד עם אתרי מחסה נוספים לקליטת מאות בני אדם, וצוותי רפואת חירום", אומרים גורמים בקהילה היהודי, בהובלת רבה הראשי של מולדובה הרב פנחס זלצמן,

"פעילות ההיערכות נעשית בתיאום של הרב הראשי של מולדובה מול משרדי החוץ והתפוצות בישראל וארגונים יהודיים כמו הסוכנות והג'וינט. הקהילה פרוסה גם במעברי הגבול בין מולדובה לאוקראינה ובשטח נמל התעופה הבינלאומי של מולדובה, להענקת סיוע חירום מיידי לנמלטים", מוסיפים נציגי הקהילה היהודית במולדובה.

בתוך כך, הבורסה ברוסיה צונחת בעקבות הפלישה ב-30 אחוזים. חברת התעופה 'וויז אייר' הודיעה כי היא מבטלת את כל הטיסות לאוקראינה. אזרחים רבים באוקראינה מיהרו להגיע אל הכספומטים למשוך כספים מחשש למחסור במזומנים. תורות ענק נצפו על יד הכספומטים.

משרד החוץ הישראלי קורא לאזרחי ישראל וליהודים באוקראינה לעזוב מיידית את המדינה המופגזת. אזרחים הזקוקים לסיוע או הכוונה מוזמנים לפנות לחדר מצב במשרד החוץ במספר 02-52303155. מספר הטלפון של המשרד בלבוב: 380935402099+. ניתן לפנות גם בקווים החמים של השגרירות: 3536 770 67 380+, 4216 770 67 380+.

האם מלחמת רוסיה – אוקראינה הינה הוכחה לביאת משיח בקרוב? חובה לצפות:

אנא התפללו לשלומם של יהודי אוקראינה:
(א) שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה. (ב) אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי. (ג) אִם עֲו‍ֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד. (ד) כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא. (ה) קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי. (ו) נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר. (ז) יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת. (ח) וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲו‍ֹנֹתָיו.
אַחֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל הַנְּתוּנִים בַּצָּרָה וּבַשִּׁבְיָה הָעוֹמְדִים בֵּין בַּיָּם וּבֵין בַּיַּבָּשָׁה. הַמָּקוֹם יְרַחֵם עֲלֵיהֶם וְיוֹצִיאֵם מִצָּרָה לִרְוָחָה וּמֵאֲפֵלָה לְאוֹרָה וּמִשִּׁעְבּוּד לִגְאֻלָּה הָשָׁתָא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב וְאִמְרוּ אָמֵן.
תגיות:מלחמהרוסיהיהודיםאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה