חדשות בעולם

נשיא ארה"ב: "העולם מתפלל לשלומה של אוקראינה". מנהיגי מדינות המערב תוקפים בחריפות את פוטין

"פוטין בחר במרחץ דמים", תוקפים מנהיגי מדינות המערב. "רוסיה אחראית למוות ולהרס, ומעשיה ייענו בהשלכות חמורות"

  • כ"ג אדר א' התשפ"ב
ביידן (צילום: shutterstock)ביידן (צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, מסר הבוקר (חמישי) הצהרה לאומה האמריקנית. "תפילותיו של העולם נתונות לאוקראינה", אמר ביידן. "רוסיה – ורק היא – אחראית למוות ולהרס שתמיט ההתקפה הזו. העולם ימצה איתה את הדין. פוטין פתח במתקפה שאינה מוצדקת ושלא קדמה לה שום התגרות".

הנשיא הוסיף כי בעוד שעות אחדות יקיים שיחת ועידה עם מנהיגי 7 המדינות המתקדמות בעולם (ה-G7), וידון איתם בהתפתחויות. ביידן אף שוחח עם נשיא אוקראינה, ולדמיר זלנסקי.

בהמשך היום צפוי הנשיא האמריקני למסור הצהרה נוספת, ובה יכריז על סנקציות חדשות נגד מוסקבה, זאת לאחר תיאום עם המדינות החברות בנאט"ו.

גם מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, ציין כי נאט"ו תעשה כל שצריך כדי להגן על בעלות הברית שלה. אמנם אוקראינה אינה חברה בנאט"ו, אך מדינות רבות שביניהן ליטא, לטביה ואסטוניה נמנות כעת עם חברות נאט"ו, ונאט"ו הבטיחה להגן עליהן מפני מוסקבה. עוד ציין סטולטנברג כי נציגיהן של 30 חברות הארגון יתכנסו בשעות הקרובות כדי לדון בצעדי המשך.

"בשעות אפלות אלו, מחשבותינו נתונות לאוקראינה ולנשים, הגברים והילדים החפים מפשע הניצבים בפני התקפה שנפתחה נגדם ללא התגרות וחוששים לחייהם", אמרה נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין. בהמשך היום יתכנסו מנהיגי האיחוד האירופי בפסגת חירום בבריסל.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שוחח הבוקר עם נשיא אוקראינה ולדמיר פוטין, וציין כי הוא "מזועזע מהאירועים המחרידים באוקראינה". עוד הוסיף ג'ונסון ואמר: "הנשיא פוטין בחר בדרך של מרחץ דמים והרס בכך שפתח במתקפה הזו נגד אוקראינה ללא שום התגרות נגדו", מסר ג'ונסון.

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, אמר הבוקר כי "מעשיה של רוסיה ייענו בהשלכות חמורות". טרודו קרא לפוטין להסיג את חייליו מאוקראינה.

נשיא אוקראינה זלנסקי מסר הבוקר הצהרה לבני עמו: "אזרחים אוקראינים יקרים, הבוקר הנשיא פוטין הכריז על מבצע צבאי מיוחד בדונבאס. אנו מכריזים על משטר צבאי בכל שטחי ארצנו", אמר זלנסקי. "לפני דקה שוחחתי עם הנשיא ביידן. ארה"ב כבר החלה לאחד את תמיכתה של הקהילה הבינלאומית. היום כל אחד מכם צריך לשמור על רגיעה. הישארו בבית אם אתם יכולים. אנחנו חזקים. אנחנו מוכנים להכל. אנחנו עובדים. הצבא עובד. כל מערכת הביטחון עובדת. ננצח את כולם. אל תיכנסו לפאניקה".

במהלך הלילה החלה מוסקבה בתקיפה עזה כלפי אוקראינה באמצעות טילים ופיצוצים. מטות הפיקוד של הצבא האוקראיני בקייב ובחרקוב הותקפו בטילים, וכוחות רוסיים הגיעו לערים האוקראיניות מריופול ואודסה.

האם מלחמת רוסיה – אוקראינה הינה הוכחה לביאת משיח בקרוב? חובה לצפות:

 

 
 
 
 

 

 
 
תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינהארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה