חדשות יהדות

6 שנים לאחר הירצחו של ינאי ויסמן הי"ד: ספר תורה הוכנס לזכרו

הכנסת ספר תורה מרגשת במיוחד התקיימה בבית שמש, לזכרו של ינאי ויסמן הי"ד, שנרצח לפני 6 שנים

  • כ"ב אדר א' התשפ"ב
טוביה ינאי ויסמן ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)טוביה ינאי ויסמן ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)
אא

ספר תורה הוכנס אמש (שלישי) למכינה הקדם צבאית "ידידיה" בעיר בית שמש, לזכר בוגר המכינה וחייל צהל ינאי ויסמן הי"ד, שנרצח לפני 6 שנים בפיגוע טרור.

בני המשפחה ואלמנתו של ינאי הי"ד השתתפו בהכנסת ספר התורה. אברהם ויסמן, אביו של ינאי, נשא דברים אודות השמחה הגדולה בהכנסת ספר תורה, הריקודים יחד עם תלמידי ובוגרי המכינה ותושבי בית שמש שיצאו לרקוד איתם ברחובה של עיר.

ינאי ויסמן הי"ד נרצח בפיגוע ב-18 לפברואר 2016. בעת שערך קניות עם אשתו יעל ובתם הקטנה נטע בסופר 'רמי לוי' באזור התעשייה שער בנימין. כאשר שני מחבלים חדרו למתחם עם סכינים, זיהה ויסמן את המתרחש, זינק אל המחבלים ונאבק בהם. בטקס הענקת צל"שים, קיבלה יעל צל"ש שהוענק לינאי הי"ד על כך שהראה אומץ לב ודוגמה אישית כאשר נלחם "בידיים חשופות" במחבלים.

"סמל ויסמן לא השתהה ורץ לעבר המקום שממנו נשמעו הזעקות כשהוא מותיר בדד את רעייתו ואת בתו התינוקת. לאחר שזיהה את שהתרחש, לא היסס סמל ויסמן ובידיים חשופות הסתער על שני המחבלים, נאבק בהם וניסה לעוצרם", אמר האלוף רוני נומה בעת הענקת הצל"ש.

האלמנה יעל אמרה: "למרות שלא הופתעתי ממעשה הגבורה שלך, ככל שחולף הזמן מאותו היום בו מסרת את נפשך להצלת אחרים, וככל שאני מרבה להרהר במעשה הגבורה שלך הוא נראה לי בלתי נתפס. כמה עצמה היתה בך ינאי, כדי לעשות מעשה, לעזוב הכל, את בתך הקטנה נטע ואותי כדי להציל חיים, לרוץ אל הלא נודע, לא להירתע גם כשאין לך בידיים דבר חוץ מתעצומות הנפש שלך".

תגיות:הכנסת ספר תורהפיגועינאי ויסמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה