חדשות בארץ

"משטרים אפלים": בן גביר נדרש למסור טביעת אצבעות במהלך חקירתו במשטרה

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, פנה ליועמ"שית גלי בהרב-מיארה בדרישה לערוך בירור מדוע נדרש למסור טביעת אצבעות במהלך חקירתו במשטרה על התקרית בחניון בתל אביב לפני כחודשיים: "המשטרה הפכה לכלי לניגוח פוליטי"

  • כ"ב אדר א' התשפ"ב
בן גביר (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)בן גביר (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

המשטרה חקרה בשבוע שעבר את יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, בעקבות התקרית לפני כחודשיים בה שלף את אקדחו במהלך עימות עם מאבטחים בחניון בתל אביב. למרות חסינותו, נדרש בן גביר במהלך החקירה לתת טביעת אצבעות, בטענה כי מדובר בצעד שנדרש כדי לזהותו.

בן גביר סירב ואמר כי מדובר בצעד לא חוקי שמטרתו להשפילו. בשל התעקשותו, החקירה הסתיימה לבסוף ללא מתן טביעת אצבעות. "ככה נראים משטרים אפלים", כתב הבוקר (רביעי) בטוויטר.

לדברי בן גביר, "המשטרה הפכה לכלי לניגוח פוליטי, לאחר שבמשטרה נזכרו לזמנו לחקירה לאחר חודשיים. הציבור מבין שעיתוי הזימון לחקירה הוא על רקע מאבקו למען בטחון תושבי שמעון הצדיק, שם המשטרה מסרבת בהוראה מגבוה להציב שמירה קבועה".

"המשטרה יודעת שהסתבר שאחד 'המאבטחים' תומך חמאס והשני אסיר בטחוני שהורשע בזריקת אבנים ובקבוקי תבערה על חיילי צה"ל", הוסיף בן גביר. "אמשיך במאבקי למען תושבי שכונת שמעון הצדיק, ואם אצטרך להגן על עצמי שוב – אעשה זאת, ולא אתן לשוטרים לפעול בניגוד לחוק".

אתמול שיגר בן גביר מכתב בעניין ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, ודרש לערוך בירור. "כפי שהיה ידוע לחוקר היטב, נטילת טביעת אצבעות, גם אם היא לצורך זיהוי, נחשבת כחיפוש לכל דבר ועניין. פעולת חיפוש אינה חוקית כלפי חבר כנסת, ואין לי ספק שגם החוקר ידע גם ידע כי לפי חוק החסינות חבר כנסת חסין מפני חיפוש".

"הסברתי לחוקר (וכאן המקום לציין כי בהמשך החקירה גילה הגינות ומקצוענות רבה) שמדובר בדרישה משפילה וחמורה, ואין שום סיבה בעולם לבקש ממני טביעת אצבעות. החוקר התעקש שזה לצורך זיהוי, אולם נדמה לי שגם הוא הבין שהטענה הזאת היא מגוחכת. חרף זאת המשיך וחזר על הדרישה, אולם לאחר שהודעתי באופן חד-משמעי שלא אקבלה ולא אהיה מוכן להשפלות – הוא התרצה ונמלך בדעתו".

בן גביר ציין, כי מבירור שעשה לאחר החקירה עולה שבשנים האחרונות נחקרו לפחות עשרה חברי כנסת, ובמהלך חקירתם לא נדרשו לתת טביעות אצבע: "רק בשבוע שעבר נחקר חבר הכנסת עודה – שבניגוד אלי לא נחשד בפייק, אלא בתקיפתי אותה ראה כל עם ישראל – ואף הוא לא נדרש לתת טביעת אצבעות".

"התנהלות זאת היא התנהלות חמורה. היות והיועץ המשפטי לממשלה הוא הוא שנותן אישור לחקור חברי כנסת, כמדומני שראוי שגם היועץ המשפטי לממשלה ייכנס לעובי הקורה כאשר המדובר בצעד חמור ונלוז שנועד להשפיל את חברי הכנסת ולפגוע בהם, וזאת מעבר לעובדה שכאמור מדובר בצעד לא חוקי".

"אין לי ספק – לאור הגינות החוקר שחקר אותי – שהיוזמה לבקש טביעת אצבעות אינה שלו  וגם לא של הקצינה שלו אלא של דרג גבוה יותר. אבקשך לתת על כך את הדעת ולערוך בירור", סיכם בן גביר את מכתבו.

תגיות:משטרת ישראלאיתמר בן גבירגלי בהרב מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה