חדשות בארץ

סערה במועצת העיר ירושלים: ראש העיר הגיב באופן חריג

חברי סיעת 'התעוררות' הגישו הצעה פרובוקטיבית לסדר בעיר – ראש העיר משה ליאון הגיב באופן חריג: "נקרא לילד בשמו: שנאת חרדים. אתם רוצים לסלק את החרדים מירושלים. לא במשמרת שלי"

  • כ"א אדר א' התשפ"ב
ליאון (צילום: יונתן סינדל/פלאש 90)ליאון (צילום: יונתן סינדל/פלאש 90)
אא

חברי סיעת 'התעוררות' הצליחו להרגיז את ראש העיר ירושלים משה ליאון: במהלך ישיבת המועצה, הגישו חברי סיעת 'התעוררות' הצעה לסדר במועצת העיר ירושלים. מדובר בהצעה שעסקה במהלך אסטרטגי להשאיר את האוכלוסייה היצרנית בעיר.

ראש העיר משה ליאון הגיב באופן חריג, וחשף את המניע שמאחורי ההצעה. "אני רוצה לנצל את ההצעה לסדר הזו בשביל לומר כמה מילים", פתח ראש העיר. "ההצעה לסדר הזו היא בסך הכל מכבסת מילים. באים לפה, לשולחן המועצה, ובמילים יפות מציעים להפלות בין ציבורים במטרה לעודד הגירה שלילית של ציבורים מסוימים ולעודד אוכלוסייה אחרת להישאר בעיר.

"למה צריך ללכת סחור-סחור?", תקף ליאון. "בא נשים את הדברים על השולחן. מה שסיעת 'התעוררות' רוצה זה להרחיק את החרדים מהעיר. אפשר לעטוף את זה במילים יפות כמו דאגה ל'אוכלוסייה היצרנית', ואפשר לקרוא לילד בשמו: 'שנאת חרדים'.

"אני רוצה פה בעיר את כולם. אני מברך כל זוג צעיר שבוחר לקבוע את מקום מגוריו בירושלים", אמר ראש העיר ירושלים. "אני שמח עם האברכים והסטודנטים, עם האשכנזים והמזרחים, עם תושבי מרכז העיר ותושבי השכונות. עם כולם. ובאותה מידה. אנחנו משקיעים בכל המגזרים וכן, גם בציבור החרדי.

"בימים אלו אני עוסק בהשגת תקציב שיאפשר לימודי היי-טק מוכרים בסמינרים החרדיים, מה שיביא מאות משרות בכירות וכלכליות לעיר, דווקא מהאוכלוסייה החרדית", חשף ליאון, "אני נפגש עם מנכ"לי חברות ההיי-טק הגדולות בישראל ומעודד אותם לפתוח פה מרכזי מחקר ופיתוח. והם? תאמינו או לא, רוצים כח עבודה דווקא מהמגזר החרדי.

"אז במקום לבוא הנה בגישה מתנשאת נגד ציבור שלם, להביא הצעות פופוליסטיות שנועדו להפלות בין ציבורים ולדחוק את רגליהם - אנחנו עושים. כמובן שאני מבקש להוריד את ההצעה הזו מסדר היום", סיים ליאון את עמדתו החד משמעית.

כל האמת על החרדים - הרב זמיר כהן מנפץ מיתוסים בסרטון מושקע במיוחד:

תגיות:ירושליםמשה ליאוןהחברה החרדית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה