חדשות בארץ

אבידר התפטר מהממשלה ותקף: "בנט עשה אקזיט, אין לו מחויבות לקיים את הרוטציה"

השר אלי אבידר הודיע על התפטרותו מהממשלה וחזרתו לכנסת, ותקף בחריפות את ראש הממשלה נפתלי בנט: "עשה אקזיט והפך לראש ממשלה – כל השאר לא חשוב"

  • כ"א אדר א' התשפ"ב
אבידר במסיבת העיתונאים, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אבידר במסיבת העיתונאים, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

השר בלי תיק אלי אבידר הודיע בצהריים (שלישי) על התפטרותו מהממשלה וחזרתו לכנסת. בהצהרה שמסר במסיבת עיתונאים תקף אבידר בחריפות את הממשלה והעומד בראשה, נפתלי בנט: "ההתפטרות שלי לא מפתיעה אף אחד", אמר. "מדיניות הממשלה בחודשים האחרונים הפכה את ההישארות שלי בממשלה לבלתי נסבלת".

לדברי אבידר, "ההתפטרות הזו מגיעה לפחות שלושה חודשים מאוחר מדי, מהרגע שהמינוי לשר המודיעין הפך ללא רלוונטי. התבקשתי להישאר, הציעו לי לבנות משרד, תפקידים יוקרתיים – וסירבתי מיד. לא באתי לפוליטיקה לתפקידים מתגמלים".

אבידר טען כי ראש הממשלה ממשיך את מדיניות קודמו בתפקיד. לדבריו, "בנט גרר את נושא הצוללות במשך חודשים וצפצף גם על האולטימטום של גנץ ולפיד. זה הוכיח שאין לו שום מחויבות לקיים את הרוטציה. הוא עשה אקזיט והפך לראש ממשלה – כל השאר לא חשוב. שקד הייתה השרה היחידה שהתנגדה, זה מסביר מי מכתיב לבנט את המדיניות".

בהתייחסו למדיניות הממשלה מול גל התחלואה החמישי, אמר אבידר: "מסיבת העיתונאים ההיסטרית של בנט על האומיקרון הרסה בין לילה מאות אלפי עסקים שרק התחילו להתאושש. ממשלת השינוי הטילה סגר חמישי מבלי לומר את המילה סגר. מי שנתן יד להיסטריה שהוביל בנט בהתנהלות ובהגבלות – כולם שותפים לקריסה הכלכלית שחווה הציבור הישראלי. כולם שותפים לשבר העצום של העצמאים במדינת ישראל".

השר המתפטר מתח ביקורת חריפה על שותפיו לשולחן הממשלה: "המחנה השמרני עובד כל השנה, לאורך כל הזמן שבין מערכות הבחירות. זה נכון גם לגבי החלק השמרני בקואליציה שכל הזמן מקדם סדר יום ללא מנוחה, וחלק ממנו חותר להפלת הממשלה. המחנה הדמוקרטי, לעומתו, יום אחרי הבחירות הולך לישון. מתחזק אנרגיה של נמנום. צילומי סלפי 'באנו לעבוד', סרטוני טיקטוק מגניבים. ככה לא מנצחים".

באשר להמשך דרכו בכנסת, אמר אבידר: "אדאג שהממשלה הזאת תעמוד בהבטחות שלה לציבור שהביא אותה לשלטון. אני חוזר לכנסת להשפיע משם, הולך לעשות את הכל שהממשלה הזאת תשלים את ימיה. יחד עם זאת, שרידות הממשלה היא לא ערך שעומד בפני עצמו".

אבידר, שנבחר לכנסת מטעם ישראל ביתנו, היה אחד ממבקריו הבוטים של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ומי שמילא חלק פעיל בהפגנות הדגלים השחורים נגדו מול בית ראש הממשלה בירושלים. הוא הצביע אומנם בעד הקמת ממשלת בנט-לפיד, אולם הכריז על מרד בסיעתו ופעל כחבר כנסת עצמאי לאחר שסירב לתפקיד המיניסטריאלי שהציע לו ראש מפלגתו אביגדור ליברמן בטענה כי מדובר בתפקיד זוטר. הוא מונה לבסוף לשר בלי תיק, עם הבטחה להתמנות בהמשך לשר המודיעין במקומו של אלעזר שטרן. אלא שההבטחה לא התממשה, שכן שטרן, שהיה אמור להתמודד על תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית, הסיר את מועמדותו ונשאר במשרדו.

חזרתו של אבידר לכנסת כאצבע ה-61 של הקואליציה מהווה עבורה כאב ראש רציני, שכן הוא עלול להכשיל מהלכים שונים של הממשלה להם הוא מתנגד עקרונית, כשברקע גם יחסיו הרעועים עם ליברמן. משבר אבידר מצטרף להודעה מאתמול של יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, כי מפלגתו לא תצביע יחד עם הקואליציה על חקיקה ממשלתית, וזאת לדבריו "בשל הפגיעה המסתמנת בביטחון המדינה ובשל הפרת התחייבויות קואליציוניות לאורך חודשים".

במוקד המחאה של כחול לבן עומדת הדרישה להביא לאישור הכנסת את "תוספות הרמטכ"ל" - הרחבת הפנסיות של אנשי הקבע בצה"ל. לאחר הודעת המרד, קיים גנץ פגישה בכנסת עם בנט. אלא שבמהלכה תדרכו בכירים בקואליציה גורמים בתקשורת נגד שר הביטחון ומתחו עליו ביקורת חריפה: "הופתענו. זאת התנהגות ילדותית של גנץ, שחושב שכולנו מטומטמים. לא מדובר בביטחון המדינה, אלא בפנסיות של חברים שלו. שוב הוא מתנהג כחמוץ ומנסה לערער את יציבות הממשלה כמו ילד קטן. אולי הוא שוב מדמיין ממשלה עם ביבי?". גנץ, שעודכן על התדרוכים נגדו, נטש את הפגישה עם בנט.

מכחול לבן נמסר לאחר פיצוץ הפגישה, כי "התדרוכים הפחדניים והעלומים של בכירים מטעם עצמם כנגד לוחמי ומשרתי צה"ל היא חציית קו אדום. הדאגה של גנץ ללוחמי ומשרתי צה"ל היא מתוך דאגה עמוקה לביטחון המדינה וקיומו של צה"ל כצבא חזק וכשיר. אם יש גורמים המוכנים לפגוע בלוחמי צה"׳ל על משרתיו משיקולים פוליטיים ופוסט ציוניים - גנץ לא יאפשר זאת".

תגיות:נפתלי בנטאלי אבידר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה