חדשות בריאות

פרופ’ אש: "הגל החמישי לא מאחורינו. העומסים עדיין גבוהים"

13,000 מאומתים חדשים, והגל החמישי בירידה - אך פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות, מזהיר כי "הגל לא חלף"

  • כ"א אדר א' התשפ"ב
בעיגול: פרופ' אש (צילומים: פלאש 90)בעיגול: פרופ' אש (צילומים: פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס הבוקר (שלישי) לירידה בתחלואת הקורונה. "הגל לא חלף ומספר המאומתים עדיין גבוה. מספר המאומתים עכשיו שבירידה עדיין יותר גבוה מכל גל. העומסים עדיין גבוהים", הזהיר בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת. "היו לנו קרוב ל-100 אלף מאומתים ביום ומספר הנדבקים היה קרוב לפי שניים מכך. למרות שהווריאנט גורם למחלה קלה ובוודאי למי שמחוסן, בסופו של דבר מגיעים למספר חולים קשה והמספר הגיע לקרוב ל-200 חולים קשה ביום. מערכת הבריאות בישראל לא קרסה. לא קופות החולים ולא בתי החולים ומשרד הבריאות".

משרד הבריאות מעדכן הבוקר שבמהלך היממה האחרונה אובחנו 12,930 ישראלים כחיוביים לקורונה. בהשוואה ליום שני בשבוע שעבר, בו אובחנו 23,663 חולים חדשים – מדובר בירידה של 45% בתוך שבוע. מקדם ההדבקה ירד מעט ל-0.56.

בחסדי שמים, גם מספר החולים במצב קשה ממשיך לרדת: 753 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה בבתי החולים ברחבי הארץ. 224 מתוכם מחוברים למכונות הנשמה.

מניין נפטרי הקורונה שבר אמש את תקרת ה-10,000, ועומד על 10,003. מתחילת חודש פברואר, במהלך 22 הימים האחרונים, נפטרו בישראל 1,033 חולי קורונה. כתבת הבריאות של 'ידיעות אחרונות', שרית רוזנבלום, פרסמה טור נזעם נגד הממשלה, שהפקירה את אזרחיה: "10,000 איש אינם איתנו: לאה, מרדכי, אלון, שני, ימימה – כולם רצו להמשיך לחיות. לחלקם ודאי הייתה אפשרות כזו, לו רק היינו טורחים להילחם עליהם", כתבה רוזנבלום. "הגל הזה הוא לא 'הצלחה אדירה', כפי שטען ראש הממשלה בנט. ההפך המוחלט מזה – הוא כישלון מחפיר. זהו כישלון ניהולי ומנהיגותי, מצפוני ומוסרי".

העיתונאי אריאל שנבל כתב הלילה: "דמיינו את היכל נוקיה מלא באנשים. ועכשיו דמיינו אותו ריק. 10,000 מתים מקורונה בשנתיים. לא פופולרי לדבר עליהם עכשיו כי אנחנו בסוף גל, כי יאללה נמאס לכולנו – כל אחד וסיבותיו. אבל מגיע להם שנזכור. כן, גם את הקשישים, עם מחלות הרקע. כולם אנחנו. יהי זכרם ברוך".

כזכור, על רקע הירידה בתחלואה, החליטו ראש הממשלה בנט ושר הבריאות הורוביץ על שורת הקלות בהגבלות הקורונה. בסוף השבוע הנוכחי יופסקו הבדיקות לתלמידים בחטיבות הביניים והתיכונים. שבועיים לאחר מכן, ב-10 במרץ, יופסקו הבדיקות הקבועות גם לתלמידי בתי הספר היסודיים וילדי הגנים.

השניים החליטו על הקלות משמעותיות גם בנושא התיירות והטיסות בנתב"ג: מ-1 במרץ תותר כניסת תיירים זרים לישראל בכל הגילאים - מחוסנים ושאינם מחוסנים, בכפוף לביצוע שתי בדיקות PCR, האחת טרם ההמראה, והשניה בנחיתה בישראל. עוד סוכם שישראלים לא יידרשו לבצע בדיקת אנטיגן טרם העלייה למטוס. ישראלים החוזרים לארץ יידרשו רק בביצוע בדיקת PCR עם הנחיתה כאן. בנוסף, תבוטל חובת הבידוד לישראלים שאינם מחוסנים, בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR בנתב"ג.

תגיות:חוליםקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה