חדשות בעולם

לאחר ההסלמה הדרמטית: ארה"ב תטיל סנקציות; פינתה את השגרירות באוקראינה

גינויים נרחבים במערב לאחר הכרזתו של פוטין כי על הכרה בעצמאותם של שני מחוזות הבדלנים במזרח אוקראינה

  • כ"א אדר א' התשפ"ב
אא

פוטין הכריז מלחמה: הודעתו הדרמטית אמש (שני) אודות הכרה בעצמאותם של שני המחוזות הבדלניים בחבל דונבאס שבמזרח אוקראינה – הובילה לשורת גינויים מצד ארה"ב, בריטניה וגרמניה. נראה כי היום תטיל ארה"ב סנקציות חדשות על רוסיה.

במהלך הלילה נשא נשיא אוקראינה, וולידימיר זלנסקי, נאום לאומה האוקראינית: "הגבולות הבינלאומיים של אוקראינה יישארו כפי שהם וההצהרות הרוסיות לא משנות. אנחנו לא מפחדים מכלום, אנחנו לא חייבים למישהו, ואנחנו לא ניתן דבר לאף אחד". עוד הוסיף ואמר כי רוסיה היא זו שמפרה את הריבונות האוקראינית, לא עומדת בהסכמים הקיימים, והורסת את המאמצים הדיפלומטיים.

בתוך כך, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם זלנסקי וכן עם קנצלר גרמניה אולף שולץ ונשיא צרפת עמנואל מקרון. הפסגה שהיתה אמורה להתקיים השבוע בין השלושה – בוטלה, לאחר הכרזתו של פוטין.

הבית הלבן מסר כי במהלך השיחה גינה ביידן את החלטתו של פוטין להכיר בשני האזורים שבשליטת הבדלנים במזרח אוקראינה כעצמאיים. עוד נמסר כי הנשיא ביידן דן עם שולץ ומקרון על הצעדים הבאים.

בנוסף, ביידן חתם על צו נשיאותי שמטיל סנקציות על כל ישות או אדם שיהיו בקשר עסקי עם המחוזות הבדלניים.

דוברו של שולץ אמר כי גרמניה, צרפת וארצות הברית הסכימו להגיב בסנקציות, בעוד ששרת החוץ הבריטית ליז טראס אמרה כי בריטניה תכריז היום על סנקציות חדשות. מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג האשים את רוסיה בניסיון לביים עילה לפלישה. גם ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, מתח ביקורת חריפה על רוסיה ואמר כי ארצו תדון ב"פעולות חריפות", כולל סנקציות, יחד עם הקהילה הבינלאומית.

גם לינדה תומאס גרינפילד, שגרירת ארה"ב באו"ם, גינתה את החלטת פוטין להכיר באזורים הבדלנים באוקראינה כעצמאיים. "ההכרה של מוסקבה באזורים הבדלניים כעצמאיים - חלק מהניסיון שלה ליצור עילה לפלישה נוספת לאוקראינה. ההשלכות לפעולות של רוסיה יהיו קשות בכל העולם, והמחיר האנושי יתרחב ממש אם רוסיה תחליט לפלוש עוד", אמרה השגרירה.

ברשת בלומברג דווח הלילה כי הממשל האמריקני הורה לאנשי שגרירות ארה"ב באוקראינה לעבור לפולין, לאחר שכבר עברו מהבירה קייב לעיר לבוב. אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה האמריקני, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי אנשי השגרירות האמריקנית באוקראינה עברו זמנית לפולין מטעמי בטיחות. "עמיתינו שעברו לאחרונה ללבוב יעבירו את הלילה בפולין. הם יחזרו באופן קבוע להמשיך את עבודתם הדיפלומטית באוקראינה ולספק שירותי חירום קונסולריים", כתב.

עוד הוסיף בלינקן וצייץ כי החיילים הרוסים ממשיכים להתקרב לגבול האוקראיני, והדבר נראה כפלישה שעלולה להתרחש בכל שעה. בימים האחרונים, כזכור, הופרה הסכמת האש באזורים הללו אלפי פעמים.

תגיות:רוסיהאוקראינהארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה