חדשות בארץ

צוות הבדיקה: אין אינדיקציות שהמשטרה שתלה רוגלה לאנשים ששמותיהם פורסמו בתקשורת

צוות הבדיקה בראשות המשנה ליועמש"ית, עו"ד עמית מררי, דוחה את הטענות שעלו בתחקיר "כלכליסט" וטוען כי לא נמצאו ראיות לכך שהמשטרה הדביקה, באמצעות תוכנת פגסוס שבידיה, ללא צו שיפוטי מכשיר טלפון של מי מהאנשים ששמותיהם פורסמו. הליכוד: "אין שום ערך לבדיקה, רק ועדת חקירה ממלכתית תוכל לגלות את האמת"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הצוות בראשות עו"ד עמית מררי, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, פרסם הערב (שני) את ממצאי דו"ח הביניים בבדיקה שערך בעקבות החשיפה ב"כלכליסט", בה נטען כי המשטרה הדביקה באופן בלתי חוקי מכשירי טלפון של 26 אנשים בתוכנת הריגול פגסוס. הצוות, שנעזר במומחים טכנולוגיים ובמידע שהגיע ממומחים של חברת NSO, דחה בשורה התחתונה את טענות "כלכליסט". לדבריו, "אין כל אינדיקציה לכך שמשטרת ישראל הדביקה באמצעות תוכנת פגסוס שבידיה, ללא צו שיפוטי, מכשיר טלפון של מי מבין רשימת האנשים שפורסמו בתקשורת". דו"ח הבדיקה הוגש ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, ולראש הממשלה נפתלי בנט.

בהודעה מטעם צוות הבדיקה נמסר כי "לפי המידע שהועבר לצוות קיימים צווים להאזנת סתר מסוג תקשורת בין מחשבים לגבי שלושה מבין האנשים שהופיעו ברשימה שפורסמה, כאשר לגבי שניים מתוכם על פי ממצאי הצוות אכן בוצע ניסיון הדבקה, ורק לגבי אחד מהשניים שלגביהם ניתן צו ההדבקה הצליחה".

עוד נכתב בהודעה, כי "הבדיקה בוצעה גם ביחס למערכת נוספת שנכנסה לשימוש לאחרונה, אשר גם בעניינה לא היתה כל אינדיקציה לכך שבוצעה הדבקה או ניסיונות הדבקה לטלפונים הניידים של אף אחד מרשימת האנשים שפורסמו".

"עוד יצוין, כי בדיקה טכנולוגית מעמיקה נעשתה במערכת פגסוס ובמערכת הנוספת גם ביחס למכשירי הטלפון הנייד שהיו ברשותם של שלושת המנהלים הכלליים לשעבר של משרדי הממשלה ששמותיהם פורסמו, בין היתר באמצעות נתונים שהועברו על ידם בעקבות פניית הצוות לצורך בדיקות אלה. בדיקה זו העלתה אף היא, כי אין כל אינדיקציה לכך שבוצעה על ידי משטרת ישראל האזנת סתר לטלפונים הניידים שלהם בדרך של תקשורת בין מחשבים, במערכות המשטרה שנבדקו".

בהמשך ההודעה הודגש, כי ככל שלא יוחלט על ידי הגורמים המוסמכים על מתווה בדיקה שונה, הצוות ימשיך לבחון את השימוש המשטרתי בתוכנות ריגול, לרבות הרחבת הבדיקה בנוגע לשימוש במערכות ללא צו מעבר לרשימת האנשים שפורסמה בתחקיר העיתונאי: "ככל שבהמשך בדיקות הצוות יעלו ממצאים המעידים על התנהגות פסולה שיש בה משום חשד לעבירה פלילית, יועבר הטיפול בממצאים הקונקרטיים לרשויות המוסמכות לכך".

בתגובה למסקנות צוות הבדיקה, אמרו בליכוד: "חוקרים חקרו את החוקרים ואמרו ש'הכל בסדר'. אין שום ערך לבדיקה שבה אף אחד לא נחקר באזהרה, ומבלי להציג בפני הציבור את מלוא היקף הריגול, בכל התוכנות והרוגלות, נגד אזרחי ישראל. רק ועדת חקירה ממלכתית תוכל לגלות את האמת".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הגיב: "כפי שטענתי מההתחלה, כך נכתב גם במסקנות צוות הבדיקה בראשות המשנה ליועמ"ש, עו"ד עמית מררי, 'אין כל אינדיקציה לכך שמשטרת ישראל הדביקה באמצעות מערכת פגסוס שבידיה ללא צו שיפוטי', וזהו זיכוי מהדהד למשטרת ישראל וללובשי המדים".

"יש היום הרבה מאוד גורמים שצריכים להרכין ראש ולהתנצל בפני שוטרות ושוטרי ישראל ומשפחותיהם – מעל 30,000 משרתות ומשרתים ששמם נמרח בבוץ מעל כל במה בשבועות האחרונים", הוסיף בר-לב. "אני חוזר על שאמרתי כל העת - כשר הפנים אני מחויב לדאוג לפעילותה התקנית של המשטרה, אבל גם להשבת האמון בה, שנפגע קשות. יחד נשמור על הדמוקרטיה. יחד נגן על המדינה".

תגיות:הליכודמשטרת ישראלפגסוסעמר בר-לבעמית מררי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה